|
|
|
antonela
Moderator
Locatie: Romania
Inregistat: 02/11/05
|
|
Pentru ca viata e imprevizibila, e bine sa fim pregatiti. De aceea, in acest topic, o sa discutam despre ce inseamna autism, cauzele aparitiei acestui sindrom, metode si tehnici de recuperare.
Pentru inceput, sa vedem care sunt simptomele specifice autismului.
Autismul-autos, semnifica insusi sau eul propriu.
In 1943, Leo Kanner, psihiatru, a utilizat termenul de autist, in descrierea patologiei a 11 copii.
Dupa Kanner, autismul inseamna incapacitatea de a realiza biologic contactul obisnuit cu alti oameni.
In 1944, Hans Asperger, pediatru, a utilizat termenul de autist. Azi, caracteristicile descoperite de el sunt cunoscute de Sindrom Asperger.
Definitie
Stare patologica manifestata prin ruperea legaturilor cu lumea exterioara, pierderea contactului psihic cu realitatea si trairea intensa a unei vieti interioare
Etiologie si prevalenta
Creierul prezinta diferente:
* la nivel structural-anomalii ale cortexului, hipocamului, amigdalei, cerebelului;
* la nivel functional- slaba coordonare intre diferite regiuni ale creierului;
* la nivel chimic-nivel ridicat de peptide si serotonina;
Prevalenta
Tulburarea se manifesta intre 1,6-3 ani, nu este vizibila inainte de 18 luni.
Incidenta- apare de 4 ori mai mult la baieti, decat la fete
Criterii de diagnostic
A. Deteriorarea calitativa in interactiunea sociala
- incapacitatea de a folosi comportamente nonverbale; - incapacitatea de initia si dezvolta relatii cu cei de aceeasi varsta; - lipsa nevoii de a cauta motive de bucurie in relatia cu alte persoane; - absenta reciprocitatii emotionale si sociale;
B. Afectarea calitativa a comunicarii
- intarziere sau lipsa totala a dezvoltarii limbajului; - la indivizii cu limbaj adecvat, deteriorarea semnificativa in capacitatea de a initia sau sustine o conversatie cu altii; - lipsa unui joc variat si spontan "de-a" ori a unui joc imitativ social corespunzator nivelului de dezvoltare;
C. Patternuri stereotipe si repetitive restranse de comportament
- patternuri restranse si stereotipe de interese, care este anormala, fie ca intensitate, fie ca focalizare; - anumite rutine sau ritualuri nonfunctionale; - manierisme motorii stereotipe si repetitive; - preocupare persistenta pentru parti ale obiectelor;
Pentru a vedea diferenta dintre un copil tipic si unul atipic, va rog sa vizionati filmuletul
_______________________________________ Căci Tu eşti Stânca mea, Cetăţuia mea, şi, pentru Numele Tău, mă vei povăţui şi mă vei călăuzi. Psalmul 31:3
|
|
26/10/13 10:37
|
|
antonela
Moderator
Locatie: Romania
Inregistat: 02/11/05
|
|
Esti parintele unui copil cu autism
Ce poti face pentru tine, ca parinte:
* Nu te neglija! * Apreciaza si pune pret pe tot ce ai realizat pana acum! * Concentreaza-te pe lucrurile pozitive! * Continua activitatile obisnuite de familie! * Cere ajutorul! * Vorbeste cu cineva (nu te inchide in tine si nu te izola)! * Acorda-ti timp pentru adaptarea la noul context! * Inscrie-te la un grup de suport!
5 sfaturi
* Informeaza-te! Invata sa fii cel mai bun sustinator al copilului tau. * Nu-ti anihila sentimentele! Vorbeste despre ceea ce simti. * Incearca sa iti directionezi furia impotriva tulburarii, dar nu impotriva celor dragi. * Sarbatoreste micile victorii pe care le are copilul. Iubeste-l si mandreste-te cu fiecare rezultat pe care il are. Concentreaza-te pe ce poate sa faca si nu face comparatii cu un copil cu dezvoltare tipica. * Implica-te in comunitatea autismului. Imprieteneste-te cu alti parinti care au copii cu autism.
sursa: "Autismul-Mini-ghid pentru familie"
_______________________________________ Căci Tu eşti Stânca mea, Cetăţuia mea, şi, pentru Numele Tău, mă vei povăţui şi mă vei călăuzi. Psalmul 31:3
|
|
02/11/13 09:38
|
|
adriana
membru
Inregistat: 08/02/08
|
|
Din pacate in Romania nu prea exista informatii. Am cautat carti despre Sindromul Asperger(autism inalt functional) si...nu prea sunt in limba romana.
_______________________________________ "Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)
|
|
28/03/14 17:49
|
|
antonela
Moderator
Locatie: Romania
Inregistat: 02/11/05
|
|
Am gasit eu aici cateva carti.
_______________________________________ Căci Tu eşti Stânca mea, Cetăţuia mea, şi, pentru Numele Tău, mă vei povăţui şi mă vei călăuzi. Psalmul 31:3
|
|
28/03/14 18:48
|
|
adriana
membru
Inregistat: 08/02/08
|
|
Da, multumesc. Totusi cele care abordeaza strict Sindromul Asperger nu se regasesc pe piata, de cumparat, in limba romana...Bine macar sunt in limba Engleza tot e ceva decat nimic.
_______________________________________ "Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)
|
|
28/03/14 19:15
|
|
antonela
Moderator
Locatie: Romania
Inregistat: 02/11/05
|
|
Cu placere.
Da, asa e.
_______________________________________ Căci Tu eşti Stânca mea, Cetăţuia mea, şi, pentru Numele Tău, mă vei povăţui şi mă vei călăuzi. Psalmul 31:3
|
|
29/03/14 11:38
|
|
Oblio
membru
Inregistat: 03/10/10
|
|
Adriana, daca iti inspira incredere specializarea Ancai Neagu... ceva materiale de specialitate trebuie sa aiba. Gasesti in josul acestei pagini http://ancaneagu.wordpress.com/2009/03/ ... unctional/ ...date de contact (sper sa mai fie valabile)... poate are ceva sa-ti ofere...
Ultima modificare de Oblio (29/03/14 22:29)
_______________________________________ “Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.
|
|
29/03/14 22:28
|
|
adriana
membru
Inregistat: 08/02/08
|
|
antonela a scris:
C. Patternuri stereotipe si repetitive restranse de comportament
- patternuri restranse si stereotipe de interese, care este anormala, fie ca intensitate, fie ca focalizare; - anumite rutine sau ritualuri nonfunctionale; - manierisme motorii stereotipe si repetitive; - preocupare persistenta pentru parti ale obiectelor;
|
Si totusi specialistii se concentreaza cam mult pe deficientele lor. Copiii cu tulburari din spectrul autist, au si talente speciale. Mi-a placut foarte mult filmul Temple Grandin.
_______________________________________ "Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)
|
|
23/04/14 20:26
|
|
adriana
membru
Inregistat: 08/02/08
|
|
Ceva interesant de citit.
http://www.cursuriautism.ro/asperger-va ... terior.php
_______________________________________ "Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)
|
|
03/05/14 21:59
|
|
feedback
Moderator
Inregistat: 28/04/08
|
|
"Autismul nu e o deficiență – e un surplus mental
Unele dintre tratamentele actuale pentru autism implică stimularea activității neuronale – după un studiu recent, se pare însă că tocmai de așa ceva n-au nevoie autiștii. Creierul lor produce, în medie, cu 42% mai multă informație decît mințile celorlalți.
Un studiu nou a descoperit că mintea unui copil autist produce, în medie, cu 42% mai multă informație în starea de odihnă decît creierul unui copil neautist.
Această hiperactivitate ar explica de ce autiștii se retrag în lumea lor interioară și devin detașați social.
Roberto Fernández Galán, unul dintre autorii studiului, a explicat: Rezultatele noastre sugerează că autiștii nu sînt interesați în interacțiuni sociale deoarece creierele lor genereaază mai multă informație, ceea ce explică introspecția.
Studiul sprijină o teorie din 2007 numită Teoria Lumii Intense. Aceasta spune că autismul nu e un deficit mental ci o supraîncărcare mentală. Copiii autiști încearcă să controleze aceasta izolîndu-se de lumea exterioară. Autismul ar putea fi descris ca hiper-percepție, hiper-atenție și hiper-memorie.
De obicei, se consideră că autiștii sînt lipsiți de empatie – noua teorie spune că de fapt aceștia sînt super-sensibili. Autiștii par neinteresați de ceilalți oameni, în realitate primesc prea multă informație de la ceilalți și încearcă să o blocheze.
Studiul făcut de echipa lui Galán a fost publicat în Frontiers in Neuroinformatics și examinează date culese de la copii autiști și non-autiști prin intermediul magnetoencefalografiei, măsurarea curenților electrici din creier. Mințile acestora au fost examinate în momente de pauză de la stimulii externi.
Prin compararea celor două categorii, neurocercetătorii au concluzionat: Producția excesivă de informație în absența stimulilor exteriori relevanți sau a atenției la exterior arată diferențele cognitive dintre indivizi cu și fără autism.
Autorii studiului cred că rezultate similare vor fi obținute cînd vor analiza și creierele subiecților schizofrenici.
Sugestia e că tratamentul prin stimulare nu e cel mai potrivit pentru autiști, aceștia ar trebui să fie într-un mediu calm. Markram, autorul Teoriei Lumii Intense, spune că: un autist e un individ cu capacități remarcabile, cu percepție, atenție și memorie mai intense decît ale celorlalți. Într-un mediu calm, aceste capacități ar putea străluci așa cum merită."
http://totb.ro/autismul-nu-e-o-deficien ... e-mentala/
|
|
11/05/14 21:43
|
|
adriana
membru
Inregistat: 08/02/08
|
|
Prin prisma experientei traite, as tinde sa cred ca este destul de aproape de adevar, aceasta teorie.
_______________________________________ "Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)
|
|
16/05/14 20:04
|
|
giany
membru
Locatie: ROMANIA
Inregistat: 18/05/07
|
|
adriana a scris:
Prin prisma experientei traite, as tinde sa cred ca este destul de aproape de adevar, aceasta teorie. |
si despre mine ce tinzi sa crezi ... astept pm ... eu cred ca e o porcarie ... hai te pup si astept pm ... ...
_______________________________________ smile, pray, love ... it will help you to enjoy life more ...
|
|
21/05/14 03:31
|
|
adriana
membru
Inregistat: 08/02/08
|
|
http://www.2elefanti.ro/11-07-2013-sa-d ... -einstein/
_______________________________________ "Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)
|
|
24/03/16 22:29
|
|
|
Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori |
|
|
|
|
|
|
|
Mergeti la
|
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson
|
|
|
|
|