|
|
|
Autor |
Mesaje |
Pagini: 1 ... 3 4 5 6 |
|
antonela
Moderator
Locatie: Romania
Inregistat: 02/11/05
|
|
In restaurante, in cafenele, in localuri publice • Cand intram intr-un restaurant, sa nu trantim usa in nasul celui din spatele nostru, ci chiar sa o tinem, ca sa poata intra si el. E normal ca acesta sa ne multumeasca.
• Primul care intra in restaurant este barbatul pentru a-si proteja invitata de privirile curioase ale celor din jur si pentru a-i cere sefului de sala sa-i indice o masa libera.
• Asupra platii, decizia se ia dinainte. Se poate face o nota comuna sau separata. Eventualele neintelegeri se regleaza ulterior intre barbati.
• O doamna nu intra intr-un local unde se servesc cu predilectie bauturi alcoolice. In schimb ii este permis sa intre intr-un restaurant de lux.
• O doamna sau doua doamne singure intr-un restaurant nu-si vor comanda nici un fel de bauturi tari si ar fi de dorit sa evite chiar si vinul.
Situatii speciale la restaurant
. - Daca nu va place nimic, nici seviciul nici mancarea, nu faceti o scena personalului din restaurant. Platiti si plecati, nu inainte de a va spune parerea patronului precizind ca veti ocoli in viitor acest local. Nu mai este nevoie sa atragem atentia asupra tonului care va fi deosebit de politicos. Este suficient.
• Ceea ce am platit, dar nu s-a mancat sau nu s-a baut nu se ia acasa.
• Un barbat atent va ajunge la restaurantul in care si-a fixat intalnire cu o doamna, cu jumatate de ora inainte.
Bacsisul - o problema delicata
• A da bacsisuri exorbitante nu constituie o dovada de generozitate, cum am crede, ci de proasta crestere. - Cui dam ? Cat dam ? 1. Au dreptul la 10%, 14%, 20% din valoarea notei : chelnerii, soferii de taxi, coafezele, frizerii.
• Chiar daca serviciul este inclus in nota de plata este recomandabil sa lasam ceva, in special celor care au servicii mai grele : portarilor, in special celor de noapte, hamalilor, cameristelor, liftierilor, bucatarilor, mecanicilor auto sau chiar receptionerilor de hotel. acestor copii, nevinovati in fond, cind vor intelege ca nu chiar ...
sursa: http://www.muresonline.ro/ro/bune_manie ... aurant.asp
Ultima modificare de antonela (05/08/09 10:19)
_______________________________________ Căci Tu eşti Stânca mea, Cetăţuia mea, şi, pentru Numele Tău, mă vei povăţui şi mă vei călăuzi. Psalmul 31:3
|
|
05/08/09 10:19
|
|
maria_t
membru
Inregistat: 25/01/09
|
|
CUM TREBUIE SA SE DESFASOARE O CONVORBIRE Au trecut aproape o suta douazeci de ani de cind Alexander Graham Bell ( 1847 - 1922 ) a construit primul telefon utilizabil ( 1876 ). Astazi existenta noastra este de neconceput fara telefon. Aceasta inseamna ca telecomunicatiile ocupa un loc primordial in afaceri , in relatiile noastre familiale , amicale , sociale. Nici unul din noi , cind ridicam de zeci de ori pe zi receptorul , nu ne gindim ca aceast aparat este o o inventie minunata. Dar nu trebuie ca tehnica moderna si confortul oferit de ea sa ne faca sa uitam statutul nostru de oameni bine crescuti. Buna educatie este necesara si cind vorbim la telefon , chiar daca este vorba despre cea mai nesemnificativa conversatie. Cind suna telefonul , trebuie sa raspundem cel mai tirziu dupa cel de-al cincilea apel. De asemenea , cind chemam pe cineva nu vom lasa aparatul sa sune mai mult de cinci ori decit in cazuri speciale. Modul in care incepe o conversatie telefonica difera de la o tara la tara si se inscrie intr-un adevarat " cod ". De pilda in Germania , Franta , Anglia , in momentul ridicarii receptorului , cel solicitat isi spune automat numele si asteapta un raspuns. Cel care a sunat isi declina numele si el. La noi , s-a stabilit regula ca cel care suna sa se prezinte , dupa ce , obligatoriu , a spus " Buna ziua ! " , " Buna seara " sau " Ma scuzati ca va deranjez , sunt Maria Ionescu , pot sa vorbesc cu ... ". Daca este vorba de o conversatie pe teme de serviciu , nu ne vom spune numai numele ci si profesia " Sunt inginerul Dan Ionescu si as dori sa vorbesc cu ...". Sa evitam deci situatia extrem de neplacuta ca nedeclinindu-ne identitatea de la inceput sa fim chestionati " Dar cine intreaba ? Sa vad daca este ... ! " Chiar daca persoana pe care o cautam lipseste , nu vom scapa de senimentul penibil ca aceasta ne evita. Omniprezenta expresia " Alo " trebuie sa fie urmata de numele persoanei care telefoneaza. Sa precizam ca este o grosolanie ca un barbat care cere la telefon o femeie sau o femeie care cere la telefon un barbat sa nu se prezinte sotului , respectiv sotiei acestuia. Regula generala este ca cel care a sunat sa puna capat discutiei , in afara cazului in care interlocutorul sau are motive serioase s-o faca. Exista o anumita uzanta si in a pune receptorul in furca. Amindoi fac lucrul acesta cu grija , fara a-l trinti. Recomandare nu este atit de gratuita precum pare. Pe linga faptul ca am comite o impolitete , am putea bloca linia telefonica. Nu exista decit putine exceptii de la obligatia de a saluta - apelurile in caz de urgenta : pompieri sau salvare. In viata de zi cu zi , ne confruntam cu situatii in care nu este nevoie sa ne recomandam : convorbirile cu membrii familiei sau cu prietenii apropiati care ne recunosc dupa voce. De asemenea , nu este cazul se ne spunem numele cind cerem o informatie la un oficiu telefonic , la centrala unei institutii , la banca , gara , aeroport. Daca pina acum ne-am referit la formulele de adresare si la cele de incheiere intr-o convorbire telefonica , este firesc sa abordam si problema duratei acesteia. Este de dorit ca ea sa fie cit mai scurta. sa nu uitam ca telefonul a fost inventat pentru transmiterea rapida , la distanta , a unor mesaje importante. A discuta la nesfirsit despre cele mai banale subiecte a devenit o adevarata " boala " a zilelor noastre. Daca avem mai multe de spus sa alegem calea epistolara sau ne fixam o intilnire. Cum procedam cind avem pe cineva in vizita si suna telefonul ? Daca sunt scurte comunicari le primim linistiti si dam relatiile cerute foarte pe scurt , dar fara sa fim nepoliticosi. Ne cerem apoi scuze fata de musafiri ca si fata de cel care ne-a sunat. Este inadmisibil sa purtam o lunga conversatie telfonica de fata cu persoane straine. Vom spune interlocutorului nostru care este situatia si vom amina convorbirea. In nici un caz nu vom spune : " Te sun eu peste zece minute " daca cel venit in vizita nu si-a manifestat dorinta sa plece imediat. Este o gafa. Oricit de mult ne intereseaza persoana de la telefon are prioritate persoana venita in vizita. Se intimpla ca fara voia noastra sa asistam la o convorbire telefonica strict confidentiala. Daca persoana care a vorbit nu deschide o conversatie pe aceasta tema nu o vom face nici noi. Nu vom intreba cine a fost ? ce dorea ? de ce esti suparat ? Ne prefacem ca nu am auzit nimic. Nu este o dovada de ipocrizie ci de tact si politete. Un om bine crescut nu vede ceea ce nu trebuie sa vada , nu aude ceea nu a fost spus pentru urechile sale si nu comenteaza ceea ce nu a vazut si nu a auzit. La rindul ei gazda nu va relata pe larg conversatia avuta. S-ar putea ca cei de fata sa nu fie deloc interesati , ci va spune ceva de genul - nu era nimic important , sau - probleme , se rezolva ... Isi va cere scuze ( pentru ca a vorbit la telefon in prezenta altora ) si cu asta discutia se incheie. Sa avem grija si cum raspundem la telefon. Cind suntem ocupati , curge apa in cada , se prajeste ceva pe foc , nu ne repezim la primul semnal ci oprim tot ce ar putea provoca mici " catastrofe " si raspundem calm , potolit , fara a-i reprosa prietenului ca din cauza lui am inundat vecinii ! Si cum unele activitati nu pot fi intrerupte , este de preferat sa nu raspundem la telefon. Nimic nu ne indreptateste sa-i lasam celui care ne cauta impresia ca ne-a deranjat taindu-i vorba cu un : " Spune repede , ma spalam pe cap ". La rindul nostru , cind telefonam nu vom incepe o convorbire cu reprosuri : " Unde umblati ? Va caut de trei zile ... ". Este suparator ! Am auzit un raspuns amuzant din partea unei persoane astfel apostrofate : " De ce nu-mi telefonati cind sunt acasa ?! " Cind trebuie sa telefonam ? Nu exista o regula generala dar trebuie sa avem grija sa n-o facem nici prea devreme , dimineata , nici prea tirziu , seara. In principiu , este bine sa cunoastem programul de viata al prietenilor nostri , si sa-l respectam , nederanjindu-i. Cine tine sa aiba liniste , sa studieze sau sa se odihneasca isi ia masuri de precautie : va scoate de pilda telefonul din priza pentru scurt timp. Robotul , care incepe sa se generalizeze si la noi ne scoate din impas daca avem de primit mesaje importante sau daca , pur si simplu , vrem sa stim cine ne-a cautat intre timp. Ce facem cind nu ne raspunde la telefon persoana pe care o cautam ci altcineva ? Bunul simt ne obliga sa-i adresam citeva cuvinte interlocutorului nostru , mai ales daca il cunoastem. Pe scurt , il salutam , spunem cine suntem si ce vrem , ne cerem scuze ca-l deranjam , apoi ii multumim pentru informatiile pe care ni le da. Pledam aici pentru bunele maniere. Asa ca in cazul in care noi ii dam relatii celui care telefoneaza , nu vom spune niciodata : " Esti chemat la telefon " sau " Pisalogul de Popa te cheama la telefon ". E o gafa ! Sa ne obisnuim sa fim politicosi chiar daca nu suntem auziti de " pisalog " ci sa spunem firesc " Radule , te cauta domnul Popa la telefon ". Spuneam ca in relatiile de serviciu nu trebuie sa uitam sa ne spunem si profesia : " Sunt inginerul Popescu si as dori sa vorbesc cu domnul ... ". Asta nu inseamna sa ne etalam cu ostentatie functia. Am intilnit o somitate din lumea medicala care se recomanda simplu " sunt doctorul X ..." mentionind doar meseria , nu titlurile pe care le detinea. Altceva este cind secretara face legatura. Vom fi socati , fara doar si poate , sa auzim la telefon " Sunt directorul general al firmei ... ". In schimb , este normal ca secretara sa sa spuna : " Aveti legatura cu domnul director general Popa ". Experienta ne dovedeste ca avem de-a face si cu situatii neplacute. Persoane care nu au habar de elementarele reguli ale unei purtari civilizate spun rastit " Alo , cu Elena " , de pilda. Daca din intimplare am gresit un numar de telefon , trebuie sa ne cerem scuze. Cu toate acestea deseori ni se raspunde injurios. Este o purtare incompatibila cu statutul de om civilizat , asa ca sa ne abtinem sa ne purtam la fel vreodata. SITUATII IN CARE SE RECOMANDA SA NU FOLOSIM TELEFONUL Sunt situatii in care nu se recomanda sa folosim telefonul. De pilda , nu se adreseaza prin telefon o invitatie la o masa festiva - receptie , logodna , nunta , botez. De regula recurgem la invitatii scrise. De asemenea , nu se transmit prin telefon condoleante , ci personal sau in scris. In viata suntem pusi adeseori in postura de solicitanti. Vom telefona numai pentru a stabili o intilnire sau o audienta. Sansele noastre cresc daca ne expunem problema personal. MICI NEGLIJENTE TELEFONICE Sa avem grija sa tinem receptorul corect pentru ca altfel nu ne vom auzi bine. Daca o convorbire telefonica se intrerupe , va suna din nou cel care a chemat si nu celalalt. Cautindu-se reciproc in acelasi timp , telefonul va suna ocupat la nesfirsit. La sfirsitul fiecarei convorbiri , sa ne asiguram ca am pus bine receptorul in furca , altfel rupem orice legatura cu lumea exterioara si pot surveni o multime de necazuri. TELEFONUL ALTCUIVA Convorbirea de la o cabina publica sau de la telefonul unei alte persoane , difera de cea de acasa - in primul rind ca durata , dar si ca subiect. Conversatiile lungi dau nastere la cozi interminabile in fata cabinelor publice , constituind o sursa inepuizabila de nervi. Nu trebuie sa ne folosim de telefonul altcuiva decit pentru a face o comunicare scurta. Faptul ca i-ai cerut gazdei permisiunea de a da un telefon , nu te indreptateste sa sa-ti rezolvi toate problemele pe aceasta cale si nici sa uiti unde te afli. Nu raspundeti la relefon intr-o casa straina decit daca va roaga gazda. Daca ramineti singur intr-un birou sau intr-o locuinta straina nu veti telefona decit in caz de axtrema urgenta si ii veti comunica acest lucru propietarului de cum intra pe usa. Tentatia de a face o " mica economie " dind telefon in provincie trebuie inlaturata din principiu si nu de frica de a fi descoperiti. Principiile noastre aplicate in viata si nu vorbele ramin singurele criterii dupa care suntem judecati de cei din jur. Telefonul este cel mai potrivit mijloc de a-ti anunta vizita intr-o casa. Evitati sa le faceti o " surpriza ", chiar si rudelor ! Daca nu au telefon , gasiti o alta modalitate de a va anunta. In orice caz , nu mergeti nicaieri fara sa dati telefon in prealabil.
http://www.e-dragoste.ro/texte-de-drago ... ol306.html
Ultima modificare de maria_t (05/08/09 22:25)
_______________________________________ Binecuvântat să fie Domnul, care zilnic ne poartă povara, Dumnezeu, mântuirea noastră.
|
|
05/08/09 22:22
|
|
maria_t
membru
Inregistat: 25/01/09
|
|
Daca discuti cu cineva... a) Nu monopolizati discutia. Chiar daca aveti talent de povestitor, chiar daca ati picat in dimineata. aceea de la Polul Nord. Desigur ca acolo ati vazut foci, balene, morse, pinguini si alte ciudatenii pe care ceilalti nu le cunosc decit din poze, televiziune sau dintr-un film documentar. E oare un motiv ca sa vorbiti neintrerupt intreaga seara? b) Evitati sa incepeti majoritatea frazelor cu „Eu” si „Am... ”. V-ar pune intr-o lumina nefavorabila. Ar parea ca in mijlocul lucrurilor va situati dv., adica ati fi centrul pamantului. c) Nu trageti concluzii dupa fiecare afirmatie a interlocutorilor dv. si evitati generalizarile. Un caz auzit sau povestit atunci nu va da acest drept. d) Vorbirea iute, „muscarea” terminatiilor, trancaneala repetata, monotona a aceleiasi idei, fie ea chiar geniala, con-versatia taraganata, afectata - toate duc la rezultate sigure: * daca sunteti gazda — oaspetii se scuza si va parasesc in graba; e tirziu, sunt obositi, locuiesc departe, se scoala devreme, copilul... ; * daca sunteti invitat — creati in jurul dv. un. vid; acest obicei repetat de citeva ori va creeaza o faima de neinvidiat; * daca sunt nevoiti sa va suporte — cu prima ocazie au sa va evite. S-au imbolnavit. Sunt in provincie. Fac o partida de pescuit... e) Aveti incertitudini in privinta sensului unor neologisme?. Ocoliti-le si paziti-va de ele pina nu le cunoasteti sensul real, felul si locul intrebuintarii. Dindu-le viata pocit, e1e vor inconjura incaperea. , reintorcindu-se sub forma. jnor zimbete ironice sau chiar sub o infatisare mai hada. De multe ori, in discutii, sint pomenite denumiri geografice, numele unor actori, scriitori sau personalitati ale vietii publice mondliale. Nu cunoasteti pronuntia corecta? intrebati: Sa nu va jenati! Nimeni nu va poate pretinde sa fiti poliglot! Cu toate acestea ape1ati si la dictionar. f) Aveti dreptate. Nu o data, ci de o suta de ori. Cu toate acestea nu intrerupeti vorbitorul. Acest „bruiaj fatis” voluntar sau intimplator produce o impresie penibila. Cel intrerupt pierde firul ideilor, se enerveaza, ii stricati seara. Aveti o parere contrara? Perfect! Stapiniti-va suvoiul ideilor si cascada argumentelor pina la sfirsitul frazei. Caci nu e fraza sa nu aiba... capat. Atunci expuneti-va parerea linistit. g) Simtiti ca nu rezistati? Doriti sa reabilitati adevarul, fie si intr-o problema minora? Atunci nu fiti crud, ironic si violent in exprimare si formulare. Menajati femeile si varstnicii de astfel de iesiri si nu faceti exceptie nici cu ceilalti oaspeti. Vorbind calm santeti mai degraba ascultat, caci limba dulce, mult aduce! h) In timp ce-i vorbiti interlocutorului, priviti-l in ochi, privirea in laturi sau aiurea creeaza impresia de om nesincer sau distrat; i) In formularea ideiior folositi-va numai de arsenalul vocabularului; nu folositi ca auxiliare degetele, mainile sau uneori chiar picioarele. j) Sustinerea afectiva a parerii e necesara, dar nu e suficienta si nici eficienta. Demonstratia se cladeste cu argu-mente logice, rationale. k) Nu va aprindeti in toiul discutiei si nu promiteti lucruri pe care nu le puteti indeplini; veti fi socotit un om usuratic etc.; l) Nu contraziceti de dragul originalitatii; nu aprobati lucruri de care nu sinteti sigur, dar nu e recomandabil nici sa le respingeti frontal uneori; m) Adversarul a avut mai multe argumente; in plus, e mult mai documentat. Deci, ati fost invins pe „campul de bataie” al vorbei. Nu va parasiti interlocutorul cu aer de om jignit. Intrerupeti discutia politicos sau - ceea ce e mai greu - lasati-va convins. n) In conversatiile in grup, vorbeste tu mai putin decat ceilalti. A vorbi putin, nu inseamna incultura sau prostie ci, taria personalitatii. o) Cand esti intr-un contact de stabilire a unei relatii noi, vorbeste tu intai, fiind insa atent sa prinzi momentul de a-i da cuvantul celuilalt: acesta este lucrul cel mai important. p) Nu pune niciodata intrebari cu privire la aspecte negative ce apartin pretenerului de conversatie sau vreunei per-soane mult apropiate acestuia ("De ce boala sufera sotul tau?"; "Cum n-ai luat examenul?"; "N-aveai decat un an de la casatorie, ai si divortat?"). q) Ocoleste orice forma de barfa. N-o rosti si nici n-o asculta!
_______________________________________ Binecuvântat să fie Domnul, care zilnic ne poartă povara, Dumnezeu, mântuirea noastră.
|
|
05/08/09 22:31
|
|
antonela
Moderator
Locatie: Romania
Inregistat: 02/11/05
|
|
Ce, cat si cum vorbim
Felul cum vorbim, ce vorbim şi cât vorbim este foarte important şi reprezintă o caracteristică a fiecărei persoane. Doar ascultându-ne , oamenii din jurul nostru îşi pot forma o impresie despre ceea ce suntem.
Cum vorbim
-Vom formula propoziţii şi fraze corecte, clare, pronunţăm clar cuvintele, fără să ne grăbim, dar nici nu le tărăgănăm.
- Tonalitatea va fi moderată, nu vom vorbi tare, dar nici foarte încet. În primul caz îi vom deranja pe cei din jurul nostru care nu sunt interesaţi de conversaţie şi au altă preocupare în momentul respectiv, în al doilea caz îl silim pe interlocutor la un efort sporit pentru a înţelege ce spunem sau riscăm să fim înţeleşi greşit.
- Vom privi persoana căreia ne adresăm, nu vom sta într-o parte, nu vom privi în altă direcţie. În caz contrar interlocutorul va înţelege că ceea ce îi spunem nu este important sau că el nu este o persoană importantă pentru noi.
- Chiar şi atunci când suntem nemulţumiţi vom păstra o tonalitate politicoasă.
- Nu vom face gesturi largi, teatrale, în general evităm să gesticulăm.
- În timpul conversaţiei nu vom ţine mâinile în buzunare.
- Nu vorbim cu gura plină sau mestecând gumă de mestecat.
- Dacă suntem în grup abordăm subiecte pe care le înţeleg toate persoanele prezente.
- Ne susţinem punctul de vedere cu argumente, fără a ţine morţiş să arătăm că avem dreptate.
- În niciun caz nu vom căuta să ne arătăm superioritatea faţă de ceilalţi, chiar dacă avem mai multe cunoştinţe în domeniul respectiv.
- Dacă nu cădem de acord în privinţa unor lucruri, nu-i vom admonesta pe interlocutori, nu vom formula păreri critice la adresa lor, putem încheia cu o propoziţie simplă ( "Aceasta este părerea mea!" , "Eu cred că ar fi bine dacă..." , " Poate că ar fi mai bine să..." , "Ai dreptate, dar s-ar mai putea si asa..." etc. ). Nu vom încerca să ne impunem părerea prin ridicarea tonului.
- Vom folosi un limbaj politicos, fără injurii, expresii vulgare, gesturi vulgare.
- Vom folosi ori de câte ori este cazul expresiile : te rog, mulţumesc, imi dai voie, îmi permiţi, te rog să mă ierţi, scuză-mă.
- Nu vom monopoliza discuţia.
Despre ce vom vorbi
- Subiectul ales va interesa interlocutorul ( sau ceilalţi participanţi la conversaţie).
- Nu vom vorbi despre lucruri pe care nu le cunoaştem. În acest caz ne cerem scuze, spunând că nu avem cunoştinte despre acel subiect.
- Nu vom vorbi de rău o persoană care nu este de faţă, evităm criticile.
- Nu vom pune întrebări indiscrete.
- Nu vom face observaţii jignitoare, chiar dacă avem dreptate.
- Nu ne vom lăuda cu realizările noastre, indiferent de domeniu. Dacă totuşi vrem să ne referim la evenimente importante din viaţa noastră, o vom face cu modestie, fără să insistăm prea mult.
- Vom discuta orice fel de probleme cu părinţii, fraţii, alte persoane foarte apropiate, în care avem mare încredere.
- Este bine să evităm discutarea unor probleme familiale cu persoane pe care le cunoaştem mai puţin.
- La aniversări, petreceri, vom alege subiecte vesele, de larg interes.
- Cu prietenii putem discuta despre cărţi, şcoală, filme, jocuri, calculator etc.
- Ne vom asigura întotdeauna că interlocutorul este interesat de subiectul ales.
- Nu vom povesti aceleaşi întâmplări de mai multe ori aceloraşi persoane, se vor plictisi cu siguranţă, oricât de interesant ni s-ar părea nouă subiectul.
- Nu vom folosi cuvinte al cărui înţeles nu-l cunoaştem.
- Nu vom folosi prea des tot felul de onomatopee pentru a-i face pe ceilalţi să priceapă ce avem de spus.
Cand vorbim
- Ori de câte ori suntem întrebaţi.
- Dacă ştim că un coleg, prieten are o problemă îi putem adresa câteva cuvinte de încurajare. În raport cu reacţia acestuia, vom continua sau nu conversaţia.
- Nu vom întrerupe niciodată pe cineva când vorbeşte, vom aştepta până termină ce are de spus.
- Cand ne întâlnim pe stradă cu o persoană de vârsta noastră, după salut putem avea iniţiativa unui dialog. Dacă persoana este mai în vârstă, vom vorbi numai dacă aceasta începe o conversaţie.
- Când intrăm într-un grup în care se discută, nu vom încerca să schimbăm noi subiectul discuţiei. Vom participa în mod politicos la discuţie.
- Dacă discutăm cu o persoană şi observăm că aceasta vrea să încheie discuţia, nu vom insista, nu o vom reţine, vom încheia discuţia.
Cât vorbim
- Nu vom căuta să acaparăm discuţia, chiar dacă noi considerăm că spunem lucruri interesante, nu vom vorbi mult, îi vom lăsa şi pe ceilalţi să-şi spună părerea.
- Nu vom cădea nici în cealaltă extremă, adică să nu vorbim deloc.
Indiferent de situaţie trebuie să vorbim corect gramatical, chiar dacă persoanele patenere de conversaţiei ne sunt foarte apropiate. Pentru a vorbi corect şi fluent trebuie să cunoaştem bine limba noastră şi să citim cât mai mult pentru a ne îmbogăţi vocabularul şi a avea cunoştinţe din diverse domenii.
sursa: http://www.anidescoala.ro/Ce-cat-si-cum-vorbim.html
_______________________________________ Căci Tu eşti Stânca mea, Cetăţuia mea, şi, pentru Numele Tău, mă vei povăţui şi mă vei călăuzi. Psalmul 31:3
|
|
19/11/09 19:43
|
|
RainSong
membru
Locatie: going over Jordan
Inregistat: 08/11/06
|
|
pentru mine, tine de bunele maniere ca atunci cand vine partea cu darurile de buna voie la bise si tu ca om n-ai 1 leu, ci doar 5 sau 10lei, nu sa ii pui si dupaia sa iti iei rest. Ori pui 5-10 lei ori nu pui deloc. Deci e jenant si socant sa iti iei rest .. si crestineste vorbind, nu poti sa ii dai Domnului acolo 5-10 lei? Eu am vazut faze di nastea in bise si imi era rusine mie ca vedeam ..
_______________________________________ "se spune ca-i nevoie de curaj pentru-a muri, eu spun ca trebuie curaj pentru-a trai; si stii ca toti oamenii mor, dar nu toti oamenii traiesc .. e greu cand trebuie sa treci zilnic inca un test."
|
|
31/01/11 10:43
|
|
Old
Moderator
Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
dupa bunele maniere, daca vrei sa pui 1 dar ai doar cinci, pui cinci, iar urmatoarele dati, recuperi(ca tot e la moda conjugarea asta a verbelor), nu?
daca se generalizeaza chestia cu luat rest, apoi vine cineva si pune 1 , dar pentrru ca i se pare ca e prea mult ia rest 5.
Ultima modificare de OLD TRAIAN (31/01/11 10:49)
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
31/01/11 10:48
|
|
edi.theraven
membru
Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
|
|
Da, mai bine nu dai nimic.
ps : cand am vazut numele topicului, in loc de Bunele Maniere, citisem Retete Culinare...
|
|
31/01/11 10:53
|
|
+Archangel+
Moderator
Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
|
|
Pai daca tot vrei sa dai 1 leu nu iti poti lua de acasa o bancnota de 1 leu? Sau daca n-ai nu poti sa schimbi?
_______________________________________ A sti nu inseamna a fi!
|
|
31/01/11 11:29
|
|
lorre
membru
Locatie: langa ape.
Inregistat: 07/10/06
|
|
Vai, ce penibil! :| Si alta chestie urata mi se pare sa dai numai monede de 10 bani
|
|
09/02/11 16:26
|
|
irlanda
membru
Locatie: bucuresti
Inregistat: 14/03/08
|
|
Rainsong a scris:
si crestineste vorbind, nu poti sa ii dai Domnului acolo 5-10 lei? |
Se poate, ca un leu dam la un cersetor, Domnului tot un leu sa-i dam?
Ultima modificare de irlanda (09/02/11 23:29)
|
|
09/02/11 23:27
|
|
tudosabeatricediana
membru
Inregistat: 08/03/11
|
|
ok as vrea si eu sa joc cu voi
|
|
08/03/11 19:22
|
|
tudosabeatricediana
membru
Inregistat: 08/03/11
|
|
tudosabeatricediana a scris:
ok as vrea si eu sa joc cu voi |
|
|
08/03/11 19:23
|
|
dhannyella
membru
Locatie: Cluj :)
Inregistat: 06/06/09
|
|
Bine ai venit Sper sa te simti bine intre noi!
Ultima modificare de dhannyella (08/03/11 19:33)
_______________________________________ "Ce bine stii sa-ti intocmesti caile cand este vorba sa cauti ce iubesti!Chiar si la nelegiuire te deprinzi."[Ieremia 2:33]
|
|
08/03/11 19:32
|
|
april
admin forum
Locatie: Germania
Inregistat: 15/10/05
|
|
tudosabeatricediana a scris:
ok as vrea si eu sa joc cu voi |
ce sa joci ?
_______________________________________ Every Day Brings New Blessings
|
|
08/03/11 19:38
|
|
|
Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori |
|
|
|
|
|
|
|
Mergeti la
|
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson
|
|
|
|
|