TANARCRESTIN.net
 




Forum | Regulament | Cautare | Inregistrare | Login

Nu esti conectat.

tcForum/Crestinism practicant sau cu juma' de norma!?/Credinta Moderat de +Archangel+, Old  
Autor
Mesaje Pagini:  1 2 3
doitili
membru

Locatie: Curtea de Arges, Romania
Inregistat: 23/10/05
ce-ati zice sa vorbim un pic despre credinta?

am inteles ca in Biblie se pomenesc vreo 3-4 feluri (categorii) de credinte.

care ar fi ele?..........


_______________________________________
Este un lucru sa stii ce gandeste Dumnezeu. Este cu totul altceva sa gandesti cum gandeste El.

21/02/06 00:47

   
april
admin forum

Locatie: Germania
Inregistat: 15/10/05
" Si credinta este o incredere neclintita in lucrurile nadajduite, o puternica incredintare despre lucrurile care nu se vad." ( Evrei 11:1)

Exemple despre credinta celor din vechime gasim in tot capitolul 11 al Epistolei catre Evrei.

Ultima modificare de april (22/02/06 20:23)


_______________________________________
Every Day Brings New Blessings

22/02/06 20:22

   
sweet andra
membru

Locatie: vestul civilizat
Inregistat: 11/01/06
Credinta e totul....e putere cand ti-e greu....e o alegere si in acelasi timp o mare binecuvantare

_______________________________________
"Dragostea sa fie fara prefacatorie. Fie-va groaza de rau, si lipiti-va tare de bine." Romani 12:9

22/02/06 21:17

   
ionelcim
membru

Locatie: cluj-napoca
Inregistat: 01/11/05
credinta este o atitudine

este o pozitie pe care o iei vsv de un lucru, indiferent de ceea ce simti, sau poti, sau cunosti.


_______________________________________
"CAT SUNT IN LUME SUNT LUMINA LUMII" Isus Hristos

22/02/06 23:27

   
Larisa
membru

Locatie: Seattle
Inregistat: 22/05/05
As putea adauga faptul ca credinta este o decizie!

_______________________________________
"In viata risipim ani, iar la moarte cersim clipe" - Nicolae Iorga

23/02/06 00:41

Site web  
Shilo
membru

Inregistat: 24/10/05
"Caci credinta e pasiune, libertate, curaj smerit, sminteala, solitudine, adiere de angoasa si asigurari de speranta, invaluite de o tacere prin care se intrezareste, uneori, surasul lui Dumnezeu"  S.Kierkegaard


Geneza 22 il  prezinta pe Parintele credintei , Avraam aflat intr-o dubla postura, criminal din punct de vedere etic [ceea ce D-zeu ii cere sa faca , sa-l sacrifice pe singurul sau fiu , din punct de vedere etic si rational ii crima], dar cavaler al credintei din punct de vedere spiritual.Credinta lui Avraam a fascinat intodeauna umanitatea ,el a ramas intodeauna statornic in crezul sau , maretia actelor sale este data de credinta sa , Avraam  e maret datorita faptului ca nu a incetat sa iubeasca ( pe D-zeu) , la iubit chiar si atunci cand asteptarile sale erau imposibile ( de-a avea un fiu la batranete)si la iubit pe D-zeu chiar si atunci cand D-zeu ii cere sa sacrifice fiul pe care tot D-zeu i-l promisese. Paradoxul care invaluie credinta lui Avraam este accentuat de atitudinea sa , Avraam continua sa creada in virtutea absurdului din punct de vedere rational ,  a resemnarii infinite in fata cerintei divine , chiar daca pentru partea sa rationala  Isaac este pierdut  , el continua sa creada ca D-zeu ii va salva fiul si prin singurul sau fiu D-zeu va binecuvanta toate neamurile pamantului. Un om cu o asemenea credinta doboara orice prejudecata , Avraam prin atitudinea sa  , datorita incapatinarii de a crede pana la capat , va ramane in istorie ca Parintele credintei.

Ultima modificare de Shilo (23/02/06 09:29)


23/02/06 09:26

   
fineas
Exclus

Locatie: cluj romania
Inregistat: 11/01/06
teoria i buna ,practica lasa de dorit,iacov 2;18.(vorbesc si in dreptul meu)

Ultima modificare de fineas (23/02/06 09:32)


_______________________________________
SHALOM

23/02/06 09:31

   
doitili
membru

Locatie: Curtea de Arges, Romania
Inregistat: 23/10/05
un ex. de credinta de care a pomenit (cel de la care am auzit) ar fi credinta rationala ( matei 6:25-30 )

_______________________________________
Este un lucru sa stii ce gandeste Dumnezeu. Este cu totul altceva sa gandesti cum gandeste El.

23/02/06 18:23

   
andra4jesus
membru

Inregistat: 13/09/05
IMI PLACE F.MULT MARCU9:23b -"TOATE LUCRURILE SUNT CU PUTINTA CELUI CE CREDE"

_______________________________________
dare2dreamagain.wordpress.com

28/03/06 08:14

   
@l3xi
membru

Locatie: Oradea, Romania
Inregistat: 16/06/06
Nu exista credintza de masa sau de familie. credinta este o atitudine personala care'l conduce pe fiecare sa-si ocupe smerit locul care-i este destinat de Cuvantul lui Dumnezeu - acela de pacatos pierdut inaintea lui Dumnezeu.
Credinta este inteleapta, rabdatoare, ascultatoare. Ea  judeca trecutul, accepta prezentul si isi indreapta privirile spre un viitor care in curand ii va da dreptate.
Credinta recunoaste drepturile lui Dumnezeu asupra lumii in general si asupra oricarei fiinte umane in particular. Ea invata ca Dumnezeu este un Dumnezeu al judecatii, dar si Dumnezeul care ofera astazi Harul Sau.


_______________________________________
Nimic fara Dumnezeu

19/06/06 00:23

   
fineas
Exclus

Locatie: cluj romania
Inregistat: 11/01/06
Am putea expune toate învăţăturile şi întreaga practică a bisericii primare. Ca o concluzie trebuie spus că din vremurile apostolilor, toate învăţăturile adevărate despre dumnezeire, botez, Cina Domnului şi absolut tot ce este în legătură cu planul de mântuire, ne-a fost lăsat în scris pe paginile Scripturii.

Dacă prezentăm acum o comparaţie între biserica lui Isus Hristos cum era ea la început şi toate celelalte biserici care au apărut pe parcursul celor 2000 de ani, o facem cu un singur scop şi anume, să arătăm drumul înapoi la biserica primară şi alcătuirea ei. Pentru acest lucru Îi cerem lui Dumnezeu harul de a avea aceleaşi trăiri cum au avut fraţii şi surorile noastre în Hristos atunci, la început, pentru că Hristos este acelaşi ieri, azi şi în veci. Amin!

Cei ce cunosc istoria bisericii, ştiu că primele secole după Hristos au trecut fără să se formeze o biserică organizată în mod uniform. La început erau doar adunări locale, independente. În secolul II Ireneu vorbeşte de 20 de adunări, în secolul III Hipolit se referă la 32, în secolul IV Epifanius scrie de 60 şi apoi episcopul Filaster menţionează 131 de grupuri diferite.

În primul secol nu existau papi sau cardinali, iar episcopii nu erau demnitari, ci bătrâni în adunările locale. Ei trebuia să fie căsătoriţi (1Tim.3, Tit 1). După persecuţia în masă a creştinilor din timpul lui Diocleţian (240–313), Împăratul Constantin a decis să unească toate aceste fracţiuni într-o singură biserică creştină în tot Imperiul Roman. Doar mai târziu s-a introdus religia de stat şi „succesorul” lui Petru, ca şi titlul de „Pontifex Maximus” (Mare Preot) pentru papi.

În anul 380/381, Împăratul Teodosiu I cel Mare, a declarat credinţa în „Sfânta Treime”, formulată în principal de Tertulian din Tunisia, ca fiind religie de stat oficială şi care trebuia acceptată de fiecare cetăţean. În anul 382, Împăratul Graţian a renunţat în mod oficial la titlul de „Pontifex Maximus” pe care-l purta ca fiind cel mai de seamă membru al preoţiei păgâne.

„Pontifex Maximus” era „Cel mai mare constructor de poduri” şi chiar din acele timpuri de demult avea îndatorirea să construiască poduri între naţiuni cu scopul de a le aduce împreună. În anul 217, episcopul roman a cerut fără succes acest titlu, care până la urmă a fost acordat lui Leo I în anul 441. El a fost cel dintâi care a pretins să aibă dreptul exclusiv asupra cuvintelor care i-au fost adresate apostolului Petru: „Îţi voi da cheile Împărăţiei cerurilor…” (Matei 16:19). În anul 312, Constantin a introdus dogma politică precum că “împăratul este atât şef al statului, cât şi cap al bisericii, ca locţiitor al lui Hristos”. Acest lucru se practica în păgânism, acolo unde ambele puteri erau reprezentate de împărat. Acest mod de a vedea lucrurile a fost adoptat mai târziu de papi, care pretindeau atât puterea spirituală, cât şi pe cea lumească. Martin Luther a respins această idee şi a arătat că aceste două puteri trebuie separate.

S-au ţinut o mulţime de consilii bisericeşti, începând cu cel de la Niceea (anul 325), la care au participat aproape 300 de delegaţi reprezentând diferite tabere. Episcopul Romei era bolnav în acea vreme şi nu a putut participa. Au fost discutate diferite subiecte şi s-au formulat primele declaraţii de credinţă. Acestea au fost urmate de dogme nenumărate, până la cea referitoare la infailibilitatea papei din anul 1870 şi cea referitoare la înălţarea Mariei la cer, în trup, din anul 1950. Dacă credinţa într-o dogmă ar fi necesară pentru mântuirea noastră, atunci ar trebui să-i acuzăm pe apostoli şi chiar pe Domnul nostru că nu ne-au spus acest lucru.

O, Dumnezeule, cât de binecuvântaţi suntem noi să ştim că în Cuvântul adevărului este scris absolut tot ce Tu ai avut să spui bisericii Tale şi că numai Cuvântul Tău este lumina care ne luminează calea! Amin! Cu adevărat Noul Testament este complet şi este în vigoare de când a murit cel ce l-a făcut, nimic neputând fi adăugat sau scos din acest Testament (Gal.3:15). Nu este, de fapt, o credinţă falsificată, un adevăr falsificat, o evanghelie falsificată cea care nu corespunde cu originalul? Aceasta este o întrebare vitală la care trebuie să răspundem.


Cuvântul „dogmă” vine din grecescul „dokein”, care înseamnă „se pare”. Deci li s-a părut acestor părinţi ai bisericii că una sau cealaltă ar putea fi corecte. Doar pentru că părinţii bisericii au considerat ceva a fi corect, asta nu o şi face corectă.

Cuvântul lui Dumnezeu nu pare a fi corect, Cuvântul lui Dumnezeu este drept şi adevărat şi rămâne aşa în veci de veci. Amin!

Nu este sarcina noastră să judecăm cea mai mare şi mai puternică instituţie de pe pământ sau multele religii naţionale şi denominaţiuni, fiecare cu specificul şi tradiţia ei. Dar din dragoste pentru adevăr, noi trebuie să punem această întrebare: ce se întâmplă dacă bisericile nu corespund cu Sfânta Scriptură în învăţătură şi practică?

Ce folos au credincioşii catolici dacă în anul 1929 Vaticanul a fost declarat stat bisericesc şi are acum relaţii diplomatice cu 175 de ţări de pe glob? Ce are aceasta a face cu mântuirea sufletelor noastre? Ce folos au credincioşii protestanţi dacă aparţin bisericilor recunoscute de stat din diferite ţări, când conducătorii lor nu sunt recunoscuţi de Dumnezeu?

Biserica Romei are peste un miliard de membri în întreaga lume, are peste un milion de membri ai diferitelor ordine, aproape patru sute de mii de preoţi şi patru mii cinci sute de episcopi.


_______________________________________
SHALOM

16/08/06 23:39

   
gheorghe viorel
membru

Locatie: timisoara romania
Inregistat: 17/08/06
27  Unde este, deci, pricina de laudă? S-a dus. Prin ce fel de lege? A faptelor? Nu; ci prin legea credinţei.
28  Pentru că noi credem că omul este socotit neprihănit prin credinţă, fără faptele Legii.

Romani 1:17  deoarece în ea este descoperită o neprihănire pe care o dă Dumnezeu, prin credinţă şi care duce la credinţă, după cum este scris: „Cel neprihănit va trăi prin credinţă.”


21/08/06 17:05

   
fineas
Exclus

Locatie: cluj romania
Inregistat: 11/01/06
AMIN!!adica asa este!!!

_______________________________________
SHALOM

22/08/06 23:48

   
Kevin Levrone
membru

Inregistat: 24/04/05
Rom 10:17 Astfel, credinţa vine în urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvîntul lui Hristos.
Rom 3:21 Dar acum s'a arătat o neprihănire (Greceşte: dreptate), pe care o dă Dumnezeu, fără lege-despre ea mărturisesc Legea şi proorocii-
Rom 3:22 şi anume, neprihănirea dată de Dumnezeu, care vine prin credinţa în Isus Hristos, pentru toţi şi peste toţi cei ce cred în El. Nu este nici o deosebire.

Mat 14:27 Isus le-a zis îndată: „Îndrăzniţi, Eu sînt; nu vă temeţi!”
Mat 14:28 „Doamne”, I-a răspuns Petru, „dacă eşti Tu, porunceşte-mi să vin la Tine pe ape.”
Mat 14:29 „Vino!” i-a zis Isus. Petru s'a coborît din corabie, şi a început să umble pe ape ca să meargă la Isus.
Mat 14:30 Dar, cînd a văzut că vîntul era tare, s'a temut; şi fiindcă începea să se afunde, a strigat: „Doamne, scapă-mă!”
Mat 14:31 Îndată, Isus a întins mîna, l-a apucat, şi i-a zis: „Puţin credinciosule, pentruce te-ai îndoit?”

Mar 10:51 Isus a luat cuvîntul, şi i-a zis: „Ce vrei să-ţi fac?” „Rabuni,” I-a răspuns orbul, „să capăt vederea.”
Mar 10:52 Şi Isus i-a zis: „Du-te, credinţa ta te-a mîntuit.” Îndată orbul şi-a căpătat vederea, şi a mers pe drum după Isus.


30/08/06 17:36

   
simona
membru

Locatie: Ploiesti, Romania
Inregistat: 19/02/08
Citesc o carte care se numeste :"Maturizare spirituala". Si am gasit cateva capitole, dedicate exclusiv credintei. Am intalnit un verset citat din Biblie. Marcu 16:16-18:"Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit. Dar cine nu va crede, va fi osandit. Iata semnele care vor insoti pe cei ce vor crede: in Numele Meu vor scoate draci; vor vorbi in limbi noi, vor lua in mana serpi; daca vor bea ceva de moarte, nu-i va vatama; isi vor pune mainile peste bolnavi si bonavii se vor insanatosi." Asta ar fi un criteriu dupa care iti poti testa credinta. Mai sunt si altele..:)

Intrebarea mea e urmatoarea: este o stare anume cea de credinta? Pentru ca in conformitate cu cele scrise mai sus, ar rezulta ca nu am credinta.
Dragostea enorma si bucuria in Domnul Isus Christos poate fi confundata cu credinta? Sau e o impresie ?


_______________________________________
"GOD IS ENOUGH"

15/04/08 23:40

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
Mai e un verset care zice "Dupa roadele lor ii veti cunoaste. Poate oare un pom rau sa faca roade bune sau un pom bun roade rele?" Coreleaza si cu roadele Duhului Sfant care sunt mult mai importante decat facerea de minuni. Cand ucenicii s-au intors bucurosi ca duhurile le sunt supuse Isus le-a zis sa se bucure mai mult de faptul ca numele lor sunt scrise in Cartea Vietii.

_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

16/04/08 09:08

   
simona
membru

Locatie: Ploiesti, Romania
Inregistat: 19/02/08
Multumesc, +Archangel+... Deci in concluzie, sunt anumite criterii dupa care chiar poti verifica credinta unui om. Ma bucur ca Domnul ma ingaduie... caci atunci cand privesc la credinta mea personala, imi vine sa ma iau de cap :|

_______________________________________
"GOD IS ENOUGH"

16/04/08 21:09

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
Hai sa-ti mai dau una ca acum mi-a venit in minte: :D

chiar dacă aş avea toată credinţa aşa nct să mut şi munţii, şi n-aş avea dragoste, nu Sunt nimic. 1 Corinteni 13:2b


_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

16/04/08 21:19

   
gabi
membru

Locatie: Ludus, Romania
Inregistat: 14/11/06
sinteza:
Hai sa discutam despre credinta... Isus spunea ca daca am avea credinta cat un bob de mustar am putea muta si muntii... este o chestie de natura psihologica expusa metaforic? sau e mai mult de atat? chiar credeti ca ati putea poruncii muntilor sa se mute sau Isus dorea doar sa faca relevanta importanta credintei in vietile noastre?
Ce vrea D-zeu? o credinta oarba sau credinta condusa de ratiune? ....spunea cineva odata: "Credinta iti da puterea sa muti muntele...dar intelepciunea te opreste s-o faci"...credeti intr-o corelatie intre credinta si intelepciune sau o excludere reciproca? .
rezi ca ar putea exista sintagma "exces de credinta"?...in sensul de a folosi credinta in situatii gresite.

Ultima modificare de gabi (23/02/09 18:48)


_______________________________________
"... greutatea erudiţiei n definirea cuvintelor nu compensează slăbiciunea argumentului n chestiunile mai importante." Francis A. Schaeffer

23/02/09 17:20

Site web  
adriana
membru

Inregistat: 08/02/08
Nu cred ca este vorba de autosugestie. Insa e o "floare" cam pe cale de disparitie. Nu stiu exact ce e, dar mi-e clar, ca in absenta ei nu ajungi decat la esec in viata spirituala.

_______________________________________
"Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)

23/02/09 18:18

   
adriana
membru

Inregistat: 08/02/08

gabi a scris:

credeti intr-o corelatie intre credinta si intelepciune sau o excludere reciproca?

Crezi ca e corect sa consideram ratiunea, firea, iar credinta un dar divin? Daca, da atunci am putea spune ca se exclud reciproc.

P.S. Cum ar trebui inteleasa rugamintea "Cred, Doamne, ajuta necredintei mele"?

Ultima modificare de MRU (27/02/09 12:10)


_______________________________________
"Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)

27/02/09 12:05

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

MRU a scris:

Cum ar trebui inteleasa rugamintea "Cred, Doamne, ajuta necredintei mele"?


Poate are legatura cu o credinta minuscula,(cat un graunte de mustar) care poate birui necredinta. Faptul ca a zis: "ajuta necredintei mele" poate plati tribut traducerii cu limitele ei.

Nimeni nu ar zice Doamne ajuta-mi necredinta(sa creasca)! Eu as zice: Doamne mareste-mi credinta!


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

27/02/09 12:26

   
adriana
membru

Inregistat: 08/02/08

OLD TRAIAN a scris:

Poate are legatura cu o credinta minuscula,(cat un graunte de mustar) care poate birui necredinta.

Asta e clar, Old.
Dar ma gandeam daca aceasta "fraza", ne poate ajuta la identificarea sursei credintei.


_______________________________________
"Eu te voi invata si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi." (Ps.32:8)

27/02/09 12:43

   
feedback
Moderator

Inregistat: 28/04/08

gabi a scris:

...credeti intr-o corelatie intre credinta si intelepciune sau o excludere reciproca? crezi ca ar putea exista sintagma "exces de credinta"?...in sensul de a folosi credinta in situatii gresite.

nu cred ca se exclud reciproc, la fel cum, nu cred ca intotdeauna sint interdependente intre ele (adica nu cred ca inteleptul e intotdeauna crestin si/sau crestinul nu e intotdeauna intelept).
si da, cred ca ar putea exosta sintagma "exces de credinta" in sensul spus de tine.

MRU a scris:

Cum ar trebui inteleasa rugamintea "Cred, Doamne, ajuta necredintei mele"?

nu stiu cum ar trebui inteleasa, insa eu din ea inteleg ca persoana are credinta, crede in proportie de, sa spunem, 70%, si se roaga pt proportia de necredinta care o are, restul de 30%, sa devina credinta.

OLD TRAIAN a scris:

Nimeni nu ar zice Doamne ajuta-mi necredinta (sa creasca)!

paranteza cuprinde evident gandul tau. :) daca cineva spune asa, eu nu inteleg ca se roaga sa'i creasca necredinta, ci, cum spuneam mai sus, se roaga pt ca necredinta sa devina credinta, pe de o parte, si ca acea necredinta sa nu "altereze" credinta care o are, pe de alta parte.


27/02/09 12:47

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

feedback a scris:


OLD TRAIAN a scris:

Nimeni nu ar zice Doamne ajuta-mi necredinta (sa creasca)!

paranteza cuprinde evident gandul tau. :) daca cineva spune asa, eu nu inteleg ca se roaga sa'i creasca necredinta, ci, cum spuneam mai sus, se roaga pt ca necredinta sa devina credinta, pe de o parte, si ca acea necredinta sa nu "altereze" credinta care o are, pe de alta parte.


Eu ma refeream la o vorbire corecta in limba romana si de asemenea in vorbirea uzuala, iar nu la gandul meu.

Daca cineva este bolnav si zice: Doamne ajuta-mi boala, vei zice ca vorbeste corect? si ca nu e problema daca nu zice: Doamne scapa-ma de boala, sau Doamne da-mi putere sa trec cu bine prin aceasta incercare? Nu cumva vei zice despre cel ce vorbeste asa: asta-i ungur si nu stie bine romaneste? (scuze benny)


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

27/02/09 12:57

   
Pagini:  1 2 3    



Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori
felicitari electronice mesaj inviere felicitari sfintele pasti felicitare online pentru pasti felicitari crestine cu mesaj din Biblie felicitare cu mesaj de inviere felicitare cu mesaj de inviere felicitare crestina verset biblic inviere
Mergeti la
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson




© 2005-2017 TANARCRESTIN.net