TANARCRESTIN.net
 




Forum | Regulament | Cautare | Inregistrare | Login

Nu esti conectat.

tcForum/Predestinare sau liber-arbitru?/Predestinare? Soarta? Destin? Alegere? Moderat de +Archangel+, Old  
Autor
Mesaje Pagini: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43
shadow
membru

Locatie: Undeva
Inregistat: 09/09/12
Daca te uiti la Ieremia 1:5 o sa vezi ce bine se leaga prestiinta de predestinare. Mai jos in comentariul tau ai venit cu niste argumente luate la intamplare, o modalitate de raspuns care se mai numeste "praf in ochi" :) . Daca ai un raspuns care ma face sa inteleg una dintre ipotezele de mai sus sau mai bine, sa imi spuna unde am gresit cand am formulat problema, atunci cred ca as vrea sa le aud. Restul, nu ma intereseaza. Le aud la biserica destul :) .

09/09/12 14:49

   
Ceszares
membru

Locatie: Cluj-Napoca, Romania
Inregistat: 26/04/12
Shadow... Ai citit restul dezbaterii pana aici? S-a discutat cam tot ceea ce putem cunoste noi la nivelul nostru de acum... De aceea eu am spus ca vreau sa duc pe alt teritoriu discutia... Daca nu iti convine, nu trambita asta, ci tine-o pt tine... Nu ne exprimam inconfortul, nemultumirile su mofturile aici, ci dorinta de cunoastere... si aceasta o facem cu randuiala cred eu...

Ai gresit, deoarece... Prestiinta presupune cunoasterea tuturor variabilelor si a factorilor care pot influenta variabilele si modul in care le pot schimba... Variabila, adica posibilitate de optiune in viata unui individ... Dumnezeu stie toate astea... Dar asta nu insemana ca El a predestinat un anume curs pt viata individului... In Ieremia 1:5 e vorba ata despre prestiinta cat si despre predestinare... Dumnezeu predestineaza pe baza prestiintei sale unele lucruri... Doar faptul ca El stie lucrurile care le voi facenu inseaman predestinare, e doar un fel de predictie (desi nu cred ca e 100% corect spus asa) foarte avansata de care numai El este in stare... Predestinare inseamna o singura variabila controlata total de El... predestinare inseamna destin...  o cale hotarata fara cale de intoarce...

Consider caci libertatea inseamna dreptul de a fi pe baza constiintei... Desi, peste tot vedem lucruri care ar trebui sa fie in alta parte... intamplare sau alegere? Actiune fara cunoastere sau destin?


_______________________________________
E ca o lupta intre ceea ce ti se spune ca esti si ceea ce sti ca esti... Cine crezi ca va castiga?

10/09/12 02:52

   
Oblio
membru

Inregistat: 03/10/10
shadow, părerea mea...
Omul, fără duhurile care-l însufleţesc, ar fi doar un suflet ce doreşte nu şi împlineşte, care caută dar nu găseşte, cu simţuri dar nu şi cu sentimente. Aceste duhuri pot fi Daruri de la Dumnezeu sau ispite ale lui satan. Niciodată însă, tu, o creatură liberă, nu vei manifesta ceva (un duh) pe care inima/sufletul tău să nu-l fi  chemat, aşteptat sau primit în mod conştient sau mai puţin conştient.

Cand citim că Dumnezeu a stabilit/ales ceea ce vei fi sau vei face, înţelegem că El preştie alegerile/ intenţiile inimii tale citind în firea ta, în codul tău genetic înclinaţia/disponibilitatea pe care tu o vei avea vizavi de chemarea Duhului Său ori a lui saţan. În baza acestor disponibilităţi îţi pregăteşte un destin capabil să evidenţieze în faţa tuturor calitatea inimii tale oglindită în fapte (realizate cum am zis, prin duhurile necurate sau Duhul  Sfant).

Manifestarea acestor fapte ale ascultării sau neascultării omului aici pe pămant, este necesară eludării dar  nu a Lui, Cel în faţa căruia nimic nu este ascuns ori necunoscut, ci este necesar a ne eluda noi,creaturile Lui, că eresul se află dincolo de Calea Sa şi că, Judecata Sa care a fost este  şi va fi dreaptă va fi pavăză veşnică celor cu inima curată şi credincioasă. Necredinţa care aduce moarte şi suferinţă nu trebuie să-şi mai găsească loc vreodată în Împărăţia Sa.

Concluzia mea:
Dumnezeu prestabileşte (cel puţin în parte dacă nu în întregime) conjuncturi şi chiar forme în care vor fi însufleţite tendinţe şi alegeri ale fiecăruia, astfel încat să se evidenţieze cat mai limpede înclinaţiile/disponibilităţile inimii lor.


_______________________________________
“Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.

10/09/12 04:25

   
Roxana
membru

Locatie: ACASA
Inregistat: 14/03/08
Probabil ca si in functie de alegerile noastre zilnice (care nu sunt mereu dupa Voia Sa) El tot prestabileste  traiectorii care sa ne fie favorabile.

_______________________________________
„Eu sunt Alfa şi Omega, Începutul şi Sfârşitul”, zice Domnul Dumnezeu, „Cel ce este, Cel ce era şi Cel ce vine, Cel Atotputernic.”


10/09/12 06:48

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

shadow a scris:

Daca te uiti la Ieremia 1:5 o sa vezi ce bine se leaga prestiinta de predestinare.

Versetul acesta nu vorbeste despre mantuire ci despre o anumita slujba.
In acelasi mod si Cirus Persanul este predestinat sa-i elibereze pe evrei din captivitate dar nu spune nimic despre mantuirea lui, a lui Cirus.

shadow a scris:


Mai jos in comentariul tau ai venit cu niste argumente luate la intamplare, o modalitate de raspuns care se mai numeste "praf in ochi" :)

E buna argumentatia, chiar polemica, dar mare grija la limbaj. Tu nu stii ca au fost argumente luate la intamplare dar afirmi asta, cu toate ca putea la fel de bine sa le aleaga cu mare grija si acestea sunt argumentele la care s-a gandit.

shadow a scris:

. Daca ai un raspuns care ma face sa inteleg una dintre ipotezele de mai sus sau mai bine, sa imi spuna unde am gresit cand am formulat problema, atunci cred ca as vrea sa le aud.

Argumentele pe care le aduce el sau tu, sunt tocmai ca sa convinga. Daca vor face asta sau nu vor reusi e alta poveste.

shadow a scris:

Restul, nu ma intereseaza. Le aud la biserica destul :) .

Daca nu te intereseaza, treci peste; sau ceri precizari, sau explici tu. Diferenta fata de biserica este ca aici poti intreba sau preciza mai facil.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

10/09/12 07:39

   
Oblio
membru

Inregistat: 03/10/10

Delmoniko a scris:

Cum vorbim Zambezi de libertate de alegere cand scenariul filmului e scris, marele regizor nu toarna duble, iar Oblio ne povesteste cum Dumnezeu "prestie" (ce verb mai e si asta?)

PREȘTIÍNȚĂ s. f. Cunoștință despre ceea ce se va întâmpla în viitor, atribuită divinității. – Pre1- + știință (după fr. prescience).
Sursa: DEX '98 (1998)

PREȘTIÍNȚĂ s. v. presentiment, presimțire, previziune.
Sursa: Sinonime (2002)

PREȘTIÍNȚĂ s. f. previziune; cunoaștere infailibilă a tot ce se va întâmpla în viitor, atribuită de teologi divinității. (după fr. préscience)
Sursa: MDN (2000)
 
(gasesti si "a presti")

Daca ai fi specializat in masuratori de cadastru, cunosti toate legile fizicii si afli ca un mare baraj (precum cel de la Bicaz) este pe cale sa se rupa, nu-i asa ca ai putea spune ce directie va lua apa eliberata si ce zone locuite ar putea fi inundate?

sau...

Cand un proprietar de imobil grandios si unicat vrea sa modifice/adauge ceva in structura acestuia, nu este proiectantul cel mai in masura sa-i certifice daca este bine si posibil acest lucru?

Dumnezeu in calitate de Creator. nu este el cel mai in masura sa stie cum raspunde propria creatie pusa in diferite ipostaze?

Ultima modificare de Oblio (04/01/13 00:24)


_______________________________________
“Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.

04/01/13 00:18

   
Delmoniko
Exclus

Locatie: Hell's Kitchen
Inregistat: 16/05/07
Aha, am inteles.
Cu alte cuvinte au tradus termenul folosit de Philip K. Dick in 1956 in "The Minority Report" (poate ati vazut filmul cu Tom Criuse). Cu siguranta nu-i un cuvant romanesc, dar daca am gresit recunosc.

Cu alte cuvinte Dumnezeu cunoaste toate evenimentele din viitor si felul in care interactioneaza. Adica fiecare viitor, fiecare univers paralele si fiecare eu din fiecare dimensiune interconectata sau interdependenta. Cu alte cuvinte, Dumnezeu trece prin puntile Einstein-Rosen, calatoreste in timp si spatiu euclidian, prin gauri negre si quasari.
Sincer, dupa toate limitele fizice cunoscute, Dumnezeu asta e...."zeu" intr-ale stiintei.

El stie ce se intampla inainte sa fie gandit, cunoaste miscarea fiecarei frunze, preintampina efectul Butterfly. Tocmai din cauza asta gasim zilnic oase de Homo Erectus, ramasite de dinouzauri, cataclisme planetare "gandite" de divinitate, epoci de gheata "pregatite" de divinitate, circa 6 extinctii globale "planuite" de divinitate.


_______________________________________
Ai pus mana pe o biblie si te crezi dumnezeu!

04/01/13 10:49

   
Oblio
membru

Inregistat: 03/10/10
Nu stiu ce vrei sa spui referitor la termen. Nu gasesc ca ar fi vreo traducere (ca nu este romanesc): e simplu, prefixul "pre" (care intruneste sensul de "inainte") urmat de "stiinta" sugereaza limpede ca e vorba de "cunoastere dinainte"  (de a se fi intamplat).

Mai departe nu mai comentez, presimt ca nu are rost :)


_______________________________________
“Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.

04/01/13 17:12

   
edi.theraven
membru

Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
@Delmoniko : te pierzi in elucubratii ieftine. Tin sa'ti amintesc ca potopul nu a fost la intamplare, ci a fost voia lui Dumnezeu. Si a salvat doar ce era curat. Din pacate dupa atatia mii de ani oamenii nu inteleg ideea. Adica pe de o parte se plang ca nu au liberul arbitru si pe de alta se palng ca Dumnezeu nu isi poate controla creatia.

Ultima modificare de edi.theraven (04/01/13 19:11)


04/01/13 17:25

Site web  
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
Lasa-l ma sa spuna ce stie.  :D
Daca vorbeste despre prestiinta lui Dumnezeu oricum vor mai ramane multe lucruri de spus, ca si asa merge pe bajbaite.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

04/01/13 17:36

   
Delmoniko
Exclus

Locatie: Hell's Kitchen
Inregistat: 16/05/07
Pai stai putin.
Daca potopul a fost un act divin inseamna ca a fost predestinat. Dzeu stia ca la un moment dat isi va inneca creatia. Deci stia ca ce face contine o eroare, o greseala, o predispozitie pentru.... asta e logica.
In plus, cum a putut Dzeu controla potopul astfel incat sa-i salveze numai pe cei "norocosi"?
Si mai in plus decat atat cum se face oare ca toate civilizatiile retin in mitologiile lor (retineti va rog termenul mitologie) astfel de diluviuni?
Apare si la mayasi, deasemenea la sumerieni (Noe se numeste acolo Uta-Napistim)/
Nu vi se pare logic, ca dealtfel tuturor savantilor si cercetatorilor, ca evreii au preluat acest MIT de la sumerieni sau in captivitatea babiloniana. La fel cum au preluat si mitul pacatului originar (prima oara reprezentat pe o fresca din Sumer).


_______________________________________
Ai pus mana pe o biblie si te crezi dumnezeu!

21/01/13 16:14

   
cami
membru

Locatie: here and there :)
Inregistat: 17/07/07

Lucifer a scris:

Uite ce zicea Epicurus (341-271 IH)
Doreste Dumnezeu sa previna raul dar nu poate? Atunci nu este atotputernic.
Este capabil dar nu doreste? Atunci e rauvoitor.
Este si atotputernic si voitor? Atunci...cum de a aparut raul si inca exista?
Nu este nici atotputernic nici voitor? Atunci de ce il numim Dumnezeu?..
.............


Referitor la ce ai scris tu, si filosoful John Hick spune ceva oarecum asemanator:
"Daca Dumnezeu este desavarsit in iubire, atunci trebuie sa doreasca sa nimiceasca raul; iar daca este atotputernic, trebuie sa fie in stare sa nimiceasca raul. Dar raul exista; deci Dumnezeu nu poate fi atat atotputernic, cat si desavarsit in iubire."

Ceea ce vreau sa subliniez, este faptul ca atotputernicia are limite prin insasi natura ei. De fapt, termenul in sine contine o contradictie, in sensul ca daca atotputerniciei i-ar fi cu putinta sa faca totul, absolut totul, aceasta ar include si... imposibilul :) .

So, daca Dumnezeu ar putea face totul, nu ar mai fi posibile lucrurile imposibile. Dar din moment ce atotputernicia pretinde ca toate lucrurile sunt posibile, cum ar putea sa nu fie asa? Raspunsul e cat se poate de simplu: Atotputernicia nu poate face totul pentru ca daca ar putea, lucrurile imposibile nu ar mai fi posibile.

Augustin zicea un alt lucru: "Nu micsoram puterea lui Dumnezeu cand spunem ca nu poate muri si nu poate fi inselat. Aceasta neputinta este de asa fel incat, daca ar fi inlaturata, l-ar face pe Dumnezeu mai putin puternic decat este. Este drept sa spunem despre Dumnezeu ca este atotputernic, desi nu poate muri si nu poate fi inselat... Tocmai pentru ca este atotputernic anumite lucruri ii sunt cu neputinta."

Si acum un exemplu: Poate crea atotputernicia un triunghi cu patru laturi? Nu, pentru ca avand patru laturi este altceva decat triunghi. Poate atotputernicia sa faca in asa fel incat 1+1 sa fie egal cu 3? Nu, pentru ca din clipa in care este 3, nu mai este 1+1.

Sau, poate crea atotputernicia dragoste cu sila? Nu, pentru ca aceasta trebuie sa fie oferita liber ca sa se poata numi dragoste. Din clipa in care este silita, este altceva decat dragoste.

Dumnezeu poate crea ascultare, supunere sau lege fara libertate, dar nu si dragoste. El poate sili un intreg univers sa-l asculte - daca vrea - insa nu poate obliga pe nimeni sa-l iubeasca... Putem alege sa-l iubim sau nu, suntem liberi.


Lucifer a scris:

well...it make sens, isn't it? :P

For me no. :)

PS: Ideile scrise mai sus nu imi apartin in totalitate, am citit ceva de genul mai de mult intr-o carte (pe care o recomand cu drag oricui e interesat) ce trata astfel de subiecte, iar acum am scris din amintiri.

PS2: Am o vaga impresie ca ar fi trebuit sa postez asta la comentarii. Imi cer scuze daca primul meu mesaj dupa multa vreme nu e la subiect.

Ultima modificare de cami (28/01/13 10:33)


_______________________________________
"If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world." - C. S. Lewis

28/01/13 09:57

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

cami a scris:


Referitor la ce ai scris tu, si filosoful John Hick spune ceva oarecum asemanator:
"Daca Dumnezeu este desavarsit in iubire, atunci trebuie sa doreasca sa nimiceasca raul; iar daca este atotputernic, trebuie sa fie in stare sa nimiceasca raul. Dar raul exista; deci Dumnezeu nu poate fi atat atotputernic, cat si desavarsit in iubire."

Bine ai revenit! :)
Filsoful Hick asta de care zici trage concluzia inainte de demonstratie. Si inca porneste de la premise gresite. Bleah

Prima dintre premise, pe care ai enuntat-o: "Daca Dumnezeu este desavarsit in iubire, atunci trebuie sa doreasca sa nimiceasca raul", asta e pornirea lui falsa, ca sa aiba un sprijin. Sprijinul acesta sub teoria lui e ca o bomba, adica, explodeaza cand nu se asteapta.
Daca Dumnezeu este desavarsit in iubire... si este!

Trebuie sa doreasca sa nimiceasca raul? De ce trebuie? In primul rand impotriva iubirii nu este lege. Apoi, Dumnezeu nu este desavarsit numai in iubire ci si in putere, deci nu este cineva sau ceva ce sa poata sa-i spuna Lui: "trebuie"
Iar, in al treilea rand, daca este desavarsit in iubire inseamna ca iubeste! Iubirea nu este orientata spre distrugere.

Nimicirea raului este alceva si nu intra aici!

Vezi cum cu o teorie de doi bani, te face mai, mai sa crezi ca-i asa cum zice?

Se poate continua demontarea afirmatiei ce ai adus-o, bucata cu bucata, pentru ca nu este valida, dar nu merg acuma mai departe, pentru ca odata ce am demontat fundatia i se prabuseste si edificiul.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

28/01/13 10:41

   
cami
membru

Locatie: here and there :)
Inregistat: 17/07/07

Old a scris:

Bine ai revenit! :)

Multumesc, Old. :) Bine te-am regasit!


Old a scris:

Filsoful Hick asta de care zici trage concluzia inainte de demonstratie. Si inca porneste de la premise gresite. Bleah

Prima dintre premise, pe care ai enuntat-o: "Daca Dumnezeu este desavarsit in iubire, atunci trebuie sa doreasca sa nimiceasca raul", asta e pornirea lui falsa, ca sa aiba un sprijin. Sprijinul acesta sub teoria lui e ca o bomba, adica, explodeaza cand nu se asteapta.
Daca Dumnezeu este desavarsit in iubire... si este!

Trebuie sa doreasca sa nimiceasca raul? De ce trebuie? In primul rand impotriva iubirii nu este lege. Apoi, Dumnezeu nu este desavarsit numai in iubire ci si in putere, deci nu este cineva sau ceva ce sa poata sa-i spuna Lui: "trebuie"
Iar, in al treilea rand, daca este desavarsit in iubire inseamna ca iubeste! Iubirea nu este orientata spre distrugere.

Nimicirea raului este alceva si nu intra aici!

Vezi cum cu o teorie de doi bani, te face mai, mai sa crezi ca-i asa cum zice?

Se poate continua demontarea afirmatiei ce ai adus-o, bucata cu bucata, pentru ca nu este valida, dar nu merg acuma mai departe, pentru ca odata ce am demontat fundatia i se prabuseste si edificiul.


Inteleg ce vrei sa zici si ai dreptate.

Eu nu dau crezare teoriei lui, am scris despre ea fiindca am considerat-o potrivita pentru ce urma sa spun; mi s-a parut ca ea constituie un bun inceput pentru a explica limitele atotputerniciei. Probabil ca as fi putut sa nu-l scriu, dar acum asta e. :)

Bineinteles ca Dumnezeu nu trebuie sa faca un anumit lucru doar pentru ca vrem noi. Fara indoiala, noi nu suntem indreptatiti sa-i spunem ce si/sau cum ar trebui sa procedeze referitor la un anumit aspect, indiferent care ar fi el. Nu am contestat asta, chiar daca am folosit citatul acela.

Ultima modificare de cami (28/01/13 11:53)


_______________________________________
"If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world." - C. S. Lewis

28/01/13 11:51

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
am observat ca avem un liber arbitru planificat ca si rezultatul alegerii noastre.
Deci se poate spune ca liberul arbitru este o iluzie necesara .
Pt ca e nevoie de un echilibru intre asumare responsabilitate si cedarea ei catre voia lui Dumnezeu.
Din alt punct de vedere libertatea de alegere este ingradita de nedesavirsirea si posesiunile de moment.
Libertatea deplina de a alege se va manifesta cind vom deveni desavirsiti deplin asa ca ingerii ca sfintii arhanti ca plinatatea lui Hristos .
Pt ca scopul este sa alegem doar binele ceea ce este intelept .
Dumnezeu este desavirsit si atotputernic insa creatia este un spectacol in cuts de desavirsire asa cum un copil este in curs de crestere nefiind egal cu parintele sau .
Colegului care acum ceva timp vorbea de sase extinctii si potopuri.faca mai intra pe gorum ii recomand cu prietenie trei vetsete fin Ecclrsiastul de la 9 la 11 din primul capitol .
Exista vremuri cu cite un anume specific general


13/02/14 19:18

   
edi.theraven
membru

Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
Rezumand : libertatea de alegere este o iluzie sau este ingradita?

13/02/14 19:31

Site web  
Oblio
membru

Inregistat: 03/10/10
Libertatea de alegere este o realitate si se rezuma la a alege sa traiesti egoist dar putin sau altruist si vesnic.

Omul pare a fi nevoit sa aleaga intre cele doua si o poate face conditionat (aceasta situatie este perceputa ca o alegere ingradita).

Daca alegi astfel vesnicia nu este din credinta ci o alternativa probabil doar mai convenabila din perspectiva proprie. Dumnezeu vrea insa credinta noastra in El (satan de asemenea, in dreptul lui), asa incat omul ce ajunge sa creada nu mai alege ci are un singur tel si o singura preocupare. Altfel spus a crede inseamna a fi de o parte nu intre doua sau mai multe alternative.

Deci, alegi cat timp nu esti in lumina ci doar o intrezaresti a fi de o parte sau alta. Cand crezi esti decis si convins ca ai lumina... nu mai ai ce alege...

Ultima modificare de Oblio (13/02/14 23:25)


_______________________________________
“Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.

13/02/14 23:20

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Deci aceasta credinta e mai mult decit incredintarea convingerea oarba ci o simtire launtrica profunda  curata .
Lliberul arbitru este o iluzie in masura in care credem ca rezultatul alegerii ar putra fi dintro paleta de posibilitati alternative in conditiile in care acel rezultat desi aparent ales dintre optiuni era deja cunoscut si anteplanificat de catre Dumnezeu .
Aici fiind vb nu doar de decizii dar si perceptii intuitii stari iinterioare factori externi totul.

Legat de dorinta lui Dumnezeu de a distruge raul si a instaura binele premisa este corecta pe fond insa faptic e mai complexa avind loc treptat etapizat si ciclic.
Daca vb de viata unei singure persoane binele rezultat va fi reflectarea profunzimii caracterului si conduitei. Legat si de nivelul incercarilor necesare cizelarii in vreme de suferinta a unor calitati dupa care incercarea grea e ridicata .
Asa si la nivel de umanitate e planificata o accentuare generala a incercarilor progresiva pina la Judecata .
poate tineti minte exemplificarea biblica cu sotia care in alte vremuri de inocenta cum e in realitate ii e teama duhovniceasca sa calce pamintul dar tot ea in vremurile din urma va ridica mina la barbatul ei evident ca sa il bata cu volenta opusul inocentei plus evident alte diferente de simtire intelepciune etc..
La Judecata cei care fac fata acestor incercari in alte conditii lipsite de incercari grele ar fi sfinti .
La Judecata aceste incercari in functie de necesitatile pedagogice ale incercarilor planificate ele se pot fie accentua fie diminua in dreptul fiecarei persoane aici contind procentul tipologiei persoanelor atunci cind tragem linia totalului societatii umane.
Desigur e vb strict de intervalul de pina la sfirsitul Judecatii pt ca la ultima trimbita se va schimba situatia .
Din punctul de vedere al unor studii biblice diverse care iau in calcul si vers. NT Gideons Judecata cuprinde doua etape principale care incep la sfirsitul unor etape din.istoria crestinatatii legate simbolic de amanunte ale celor sapte biserici foste turcesti din primele trei capitole ..perioada care se incheie in 1909 asa incit judecata in epe cu o.etapa premergatoare de cam un secol numit "veacul celui rau" care a inceput in 1910 care este totodata si anul decesului Inchizitiei catolice criminale la propriu.

Accentuarea incercarilor este zugravita biblic printro serie de trimbite lipsite de urgii daca tineti minte acei cai colorati.
In acest interval pot avea loc evenimentele legate de cei sapte imparati de balaur de cele doua fiare si de prorocul mincinos .
A doua etapa a Judecatii incepe la anuntarea Judecatii de catre ingerul din Ap.14.6-7 care e si semn al venirii prin propovaduirea lui in matei24.
Efectiv incepe cu saptamina legamintului cu multi din Dan.9.27 in mijlocul careia are loc incetarea ofrandei in locasul din ierusalim. incepind cu care se calculeaza cele doua perioade suprapuse de 1290 respectiv 1335 zile pina la care sfintii trebuie sa astepte .
In Ap.3.10 vedem ca pe cei vrednici Domnul ii va feri in ceasul incercarii ce va sa vina peste toti locuitorii pamintului.
Alt verset este cel in care ni se arata ca cei pacatosi vor fi asa in continuare iar cei sfinti se vor sfinti si mai mult .
Faptul ca sfintii se vor sfinti ar putea insemna ca vor fi niste binecuvintari de care vor putea beneficia doar unii cel putin de la un moment incepind probabil la venirea lui Dumnezeu intrupat ori in urma ingerului care binevesteste evanghelia vesnica. Ori succesiv ambele .
La sf celor 1335 deja vor fi trecut si fiara a opta si razboiul si urgia cu pieirea a o treime din oameni si injumatatirea justitiara a celor ramasi ca zi infricosatoare a lui Iisus de dupa coloanele de fum e urgiei conf. Ioil3
Acum are loc completarea legarii celui rau sub forma ridicarii incercarilor perioadei adamice si completarea coborarii Imparatiei pe pamint . "Cel pacatos se va umple de virtute cel incet la minte se va intelepti iar sfintii se vor sfinti si mai mult prin faptele lor"
Acum vom fi toti schimbati datorita ridicarii incercarilor care face pe fond aceleasi conditii precum in rai.
Acum se vor implini Is.65.16-25 si Iez.34 intelegind deci ca Avdie 21 are inteles literal ca intreg contextul.
Schimbarea tuturor de la ultima trimbita este noul legamint din Ier31 darea la o parte din Sion a valului care acoperea toate popoarele.
Ultima trimbita trimite la prooroci Ap.10 .
Tot aici e proorocirea din nou la multe neamuri si amareala asteptata a carticelei.
Daca am divagat ne intorcem la predestinarea topicului inapoi pina la predestinarea alegerii lui Adam de a minca din pomul datator de intelepciune in schimbul mortii trupesti.
Aici fiind o falsa antiteza in care se pretinde ca Dumnezeu ar face un experiment al carui fezultat nu l.ar sti dinainte sau ca nu ar sti deja ca adam mincase deja din pom capatind pudoare ca forma bazica de intelepciune.
Ca si cum Dumnezeu daca ar fi vrut cu adevarat ca el sa nu capete intelepciune nu ar fi luat toate masurile de prevenire punind deja paza si legind acel sarpe culmea creat vorbitor pare.se tocmai in acest scop.
Adica umanitatea rezultata e o eroare de calcul a lui Dumnezeu?
Nicidecum.
E o planificare temeinica.
Doar ca pedagogic intelepteste
suferintele inerente procesului de slefuire a caracterului si starea nedesavirsita a noastra nu trebuiau puse pe seama lui Dumnezeu pt ca nu e productiv mai ales in situatii extreme de suferinta disperare si nervozitate furioasa. Ar face mai adinca afundarea.
Daca adam ar fi avut inaltimea plinatatii lui Hristos care ni se cere noua a fi dobindita ar fi avut toata intelepciunea si ascultarea.
Alt element de predestinare este in legatura cu Iov pe care Domnul il cunostea dinainte de a se naste in sensul.complet atit de caracter potential cit si fapte in viata.
Alt caz este faptul ca Ilie era vas al Duhului Sfint inca din pintecele mamei lui.
Deci preexistenta botezului sfint daca nu chiar desavirsirea deplina.

Ultima modificare de mihai33 (14/02/14 09:45)


14/02/14 07:59

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

mihai33 a scris:

Daca am divagat ne intorcem la predestinarea topicului inapoi pina la predestinarea alegerii lui Adam de a minca din pomul datator de intelepciune in schimbul mortii trupesti.
Nu e datator de intelepciune ci era pomul cunostintei. Asta nu inseamna ca nu avea intelepciune ci nu avea cunoastere empirica. Si nici nu avea nevoie. Pomul insa putea fi pentru Adam cu adevat o binecuvantare, o sabie cu care sa-l invinga pe Satan. El insa cedand sabia si-a gasit moartea.


Aici fiind o falsa antiteza in care se pretinde ca Dumnezeu ar face un experiment al carui fezultat nu l.ar sti dinainte sau ca nu ar sti deja ca adam mincase deja din pom capatind pudoare ca forma bazica de intelepciune.

E diferenta intre prestiinta si predestinare.

Ca si cum Dumnezeu daca ar fi vrut cu adevarat ca el sa nu capete intelepciune nu ar fi luat toate masurile de prevenire punind deja paza si legind acel sarpe culmea creat vorbitor pare.se tocmai in acest scop.
Adica umanitatea rezultata e o eroare de calcul a lui Dumnezeu?

Nu a obligat Dumnezeu, dar a dat libertate, o libertate constienta si responsabila, asa cum e si azi.


Nicidecum.
E o planificare temeinica.
Poate fi opinia ta asta, dar Biblia nu spune asta.

Daca adam ar fi avut inaltimea plinatatii lui Hristos care ni se cere noua a fi dobindita ar fi avut toata intelepciunea si ascultarea.
Adam avea inaltimea plinatatii umane creat sa poata asculta de Dumnezeu, fara a fi obligat. Statea in puterea lui asta. Este asezat intr-o lume noua, neinfectata de pacat. Hristos vine altfel, pentru ca vine intr-o lume care cunoaste efectele pacatului si trebuie sa o reabiliteze. Este un fel de a crea din nou; mai dificil decat creatia din lut. Noua creatie este din naturi pacatoase.


Alt caz este faptul ca Ilie era vas al Duhului Sfint inca din pintecele mamei lui.
Deci preexistenta botezului sfint daca nu chiar desavirsirea deplina.

Despre Ilie stim asta din Biblie?


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

20/02/14 21:05

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Da despre Ilie stim asta din Biblie.

Ca definitie da prestiinta e diferita de predestinare .
Prestiinta in  cazul regiei unui film legat de scenariu poate fi si in cazul actori lor care nu pot schimba scenariul insa prestiinta in cazul scenaristului si regizorului se identifica asociativ cu regia adica predestinarea pt ca ei au toate pirghiile sa stabileasca orice dupa propria vointa in orice rezultat.
Deci Dumnezeu avea mai multe optiuni de predestinare..
Fie varianta care a avut loc pt a crea umanitatea .
Fie ii dadea lui Adam toata inaltimea spirituala si evident toata cunoasterea .
Fie ar fi pus paza la pomul cunoasterii pina la sorocul optim.
Cunoasterea binelui si a raului  nu trebuie inteles doar literal ci intrun context mai larg.
Dumnezeu ca krice parinte doreste pt copilul lui toata fericirea si maturitatea de care el beneficiaza si de care si copilul este capabil.
El nu ii doreste suferinta si rau dar ele sint necesare pt a crea contrastul deosebirii a discriminarii intre bine si rau.
Discriminarea se mai numeste si intelepciune sau discernamint si ele vor fi desavirsite cind omul capata inaltimea plinatatii lui Iisus de care vorbea Pavel adica exprimat altfel cele sapte stele  promise celor care izbindesc.
Intre cunoasterea intuitiva intuitia si intelepciune exista o anumita similitudine fiindca dintrun punct si intelepciunea este intuitiva o intuitie care iti arata solutia inteleapta in situatii pt care memoria nu are inca un sablon antecunoscut dupa care sa mergi.
Deci nu e doar cunoastere teoretica ci si traire simtire atentie si intuitie.
Nu putem spune cita intelepciune si intuitie avea Adam in sensul ca nu ar fi avut chiar deloc ci doar ca avea intro masura suficienta incit sa isi dea seama ca nu are destula si ca e de dorit sa aibe asa ca si Dumnezeu.
Pina la urma nu putem spune cu siguranta ca Adam chiar a fost un om sau e doar un simbol.
Unii ar spune cum sa nu fie om din moment ce ni se indica si localizarea geografica.
Insa si pamintul este descris plat si ca soarele se invirte in jurul lui. Ceea ce inseamna ca desi scriptura este inslirata ea depaseste rareori puterea de purta a categoriilor majoritare .
Iar cind o depaseste adevarul este incifrat in cuvinte sau exprimari cu dubla interpretare posibila ori prin simboluri aproximari si subintelesuri.
Deci pedeapsa lui adam si a tuturor urmasilor este doar una aparenta. Pt ca rasa umana se subintelege intuitiv era destinata a completa numarul copiilor lui Dumnezeu intre animale si ingeri.
Deci inevitabil oameni nedesavirsiti dar in curs de.
vina' ispasita de urmasi e doar o convenienta.
Desigur asta nu inseamna ca in viata reala o parte din vina parintilor nu ar fi suportata si de copii intrun fel sau altul intro masura sau alta insa ea e cumva logica pina la un punct dar si din trun anumit punct de vedere este nedrepta. Ea e desfiintata prin iertare si judecata asa incit copiilor nu li se va mai strepezi dintii pt agurida mincata de parinti...
In definitiv vina e transferata ca dealtfel si virtutea in aceeasi masura si in ambele sensuri pt ca  intro oarecare masura relatiile familiale sociale etc ne interconecteaza si ne influenteaza pe mai multe niveluri .
De ex intro tara rezultatul actiunilor conducerii statului are o maimare influenta asupra vietii poporului insa daca omul de rind devine sfint atunci influenta scade pina acolo incit nu il mai atinge deloc . La nivel de rasa umana incetarea aparentei ispasiri din vina lui Adam inseamna sfintirea tuturor oamenilor .
Mai departe exista doua interpretari una in sensul ridicarii cu trupul la cer iar a doua in sensul ridicarii incercarilor la care se adauga unele binecuvintari


24/02/14 10:58

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Da despre Ilie stim asta din Biblie.

Ca definitie da prestiinta e diferita de predestinare .
Prestiinta in  cazul regiei unui film legat de scenariu poate fi si in cazul actori lor care nu pot schimba scenariul insa prestiinta in cazul scenaristului si regizorului se identifica asociativ cu regia adica predestinarea pt ca ei au toate pirghiile sa stabileasca orice dupa propria vointa in orice rezultat.
Deci Dumnezeu avea mai multe optiuni de predestinare..
Fie varianta care a avut loc pt a crea umanitatea .
Fie ii dadea lui Adam toata inaltimea spirituala si evident toata cunoasterea .
Fie ar fi pus paza la pomul cunoasterii pina la sorocul optim soroc pina la care nu stim de ce trebuia asteptat .
Fie ii dadea liber in afara edenului fara vreo explicatie .
Fie il punea la alta incercare pe care stia ca nu o sa reuseasca si de care sa il invinovateasca.

Cunoasterea binelui si a raului  nu trebuie inteles doar literal ca experienta ci intrun context mai larg.
Dumnezeu ca orice parinte doreste pt copilul lui toata fericirea si maturitatea de care el beneficiaza si de care si copilul este capabil.
El nu ii doreste suferinta si rau dar ele sint necesare pt a crea contrastul deosebirii a discriminarii intre bine si rau.
Discriminarea se mai numeste si intelepciune sau discernamint si ele vor fi desavirsite cind omul capata desavirsirea sfinteniei depline .
Intre cunoasterea intuitiva intuitia si intelepciune exista o anumita similitudine fiindca dintrun punct si intelepciunea este intuitiva o intuitie care iti arata binele in situatii pt care memoria nu are inca un sablon antecunoscut dupa care sa se mearga.
Deci nu e doar cunoastere teoretica ci si traire simtire atentie si intuitie.
Nu putem spune cita intelepciune si intuitie avea Adam in sensul ca nu ar fi avut chiar deloc ci doar ca avea intro masura suficienta incit sa isi dea seama ca nu are destula si ca e de dorit sa aibe asa ca si Dumnezeu.
Pina la urma nu putem spune cu siguranta ca Adam chiar a fost un om sau e doar un simbol.
Unii ar spune cum sa nu fie om din moment ce ni se indica si localizarea geografica.
Insa si pamintul este descris plat si ca soarele se invirte in jurul lui. Ceea ce inseamna ca desi scriptura este inspirata ea depaseste rareori puterea de purta a categoriilor majoritare.
Iar cind o depaseste adevarul este necesar incifrat in cuvinte sau exprimari cu dubla interpretare posibila ori prin simboluri aproximari si subintelesuri.
Deci pedeapsa lui adam si a tuturor urmasilor este doar una aparenta. Pt ca rasa umana se subintelege intuitiv era destinata a completa numarul copiilor lui Dumnezeu intre animale si ingeri.
Deci inevitabil oameni nedesavirsiti dar in curs de.
vina' ispasita de urmasi e doar o convenienta.
Desigur asta nu inseamna ca in viata reala o parte din vina parintilor nu ar fi suportata si de copii intrun fel sau altul intro masura sau alta insa ea e cumva logica pina la un punct dar si din trun anumit punct de vedere este nedrepta. Ea e desfiintata prin iertare si judecata asa incit copiilor nu li se va mai strepezi dintii pt agurida mincata de parinti...
In definitiv vina e transferata ca dealtfel si virtutea in aceeasi masura si in ambele sensuri pt ca  intro oarecare masura relatiile familiale sociale etc ne interconecteaza si ne influenteaza pe mai multe niveluri .
De ex intro tara rezultatul actiunilor conducerii statului are o maimare influenta asupra vietii poporului insa daca omul de rind devine sfint atunci influenta scade pina acolo incit nu il mai atinge deloc . La nivel de rasa umana incetarea aparentei ispasiri din vina lui Adam inseamna sfintirea tuturor oamenilor .
Mai departe exista doua interpretari una in sensul ridicarii cu trupul la cer iar a doua doar in sensul ridicarii incercarilor la care probabil se adauga unele binecuvintari.

Alt exemplu de predestinare este in cazul lui Iov caruia Dumnezeu ii da de inteles acest lucru spunindu.i ca El la cunoscut mai dinainte..

A spune ca precunoasterea nu are legatura cu predestinarea e ca si cum ai spune ca Dumnezeu arunca niste zaruri si desi cunoaste dinainte rezultatul nu ar interveni in sensul influentarii rezultatului lasind zarurilor liber arbitru.
Daca El nu intervine atunci ce rost au rugaciunile? Daca El intervine atunci de ce ar putea face.o discret prin intermediul vointei noastre inspiratiei intuitiei si diferitelor perceptii si simtiri.
Evenimentele Judecatii potopul cel hotarit sint elemente mai vizibile de predestinare .
Promisiunile ca nu va lua nimic inapoi si ca va implini tot ce a promis si a hotarit la fel sint indicii de predestinare.
Noi putem capata prestiinta dar nu si putere de creatie a destinului omului etc.

Ultima modificare de mihai33 (24/02/14 11:49)


24/02/14 11:11

   
JustinTime
membru

Locatie: Herning, Danemarca
Inregistat: 13/11/12
Unii teologi sunt de părere că Dumnezeu a intenționat ca Adam și Eva să mănânce din măr, pentru ca apoi să-i pedepsească. Motivul pentru care ei afirmă chestia asta ar fi că existența umană pe Pământ, cu toată suferința ei, ar fi cumva necesară pentru ca oamenii să ajungă la gradul de sfințenie dorit de D-zeu.

Eu personal nu cred niciuna nici alta, dar găsesc că diversele puncte de vedere sunt destul de interesante.

Sunt multe lucruri contradictorii care fac chestia asta cam greu de deslușit. De exemplu, dacă D-zeu nu vroia ca Adam și Eva să păcătuiască, atunci putea să nu pună pomul în grădină, astfel A&E nu ar mai fi putut mânca din măr, deci nu ar mai fi păcătuit. Acum justificarea cu liberul arbitru e destul de curioasă, pentru că poți avea liber arbitru chiar dacă nu poți păcătui - am avea la dispoziție alegeri libere între lucruri care nu sunt păcate.

O altă variantă ar fi că D-zeu pur și simplu nu cunoștea viitorul. În cazul ăsta ar avea mai mult sens povestea cu Adam și Eva.

Acum, sunt câteva exemple care invalidează ideea că D-zeu nu intervine deoarece ar însemna încălcare a liberului arbitru. De exemplu, s-a arătat lui Saul pe drumul spre Damasc - dovedindu-și existența către acesta, fără să-și pună problema încălcării liberului arbitru. Și mai e situația în care faraonul decide să îi lase pe evrei să plece, dar D-zeu îi împietrește inima acestuia (de mai multe ori), făcându-l să se răzgândească și să nu-i mai lase în pace pe evrei.

Eu personal nu cred că liberul arbitru filozofic există, ci cred că toate deciziile noastre sunt influențate de lumea materială - de structura conexiunilor noastre neuronale și de evenimentele produse în mediul înconjurător.


24/02/14 17:09

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Deci inseamna ca aven un liber arbitru limitat in care e necesar sa se intervinainsa pina la urma putem vedea liberul arbitru cum spuneai din mai multe puncte de vedere.
Liberul arbitru actual este o iluzie necesara asumarii raspunderii intro minima masura.
Restul raspunderii este a lui Dumnezeu care e cumva responsabil sa intervina conf unei planificar.
Adevarata libertate este atunci cind avem puterea sa alegem numai bine. Atunci com actiona doar intelept si astfel facind voia lui Dumnezeu nu mai are de ce sa intervina sau se mai poate spune ca noi sintem instrumente atit de perfectionate in mina Sa incit intervine si prin intermediul nostru.

Si eu am fost ateu insa am capatat certitudini abia in momentul cind am dorit sa imi asum practica unei discipline pt imbunatatirea caracterului.
Inainte ma gindeam ipotetic ca e bine sa existe un Dumnezeu asa incit sa poata tine evenimentele si lumea intre anumite limite cit de cit rezonabile o minima ordine incit sa nu poata sa faca chiar oricine ce vrea in acest univers.
Pe atunci nu ma gindeam la o interventie mai in forta in viitor incit sa imbunatateasca lumea intrun mod considerabil.
Daca pt imbunatatirea doctrinelor mozaice si convertirea a o jumatate de lume afost nevoie sa vina un trimis ca Iisus de data pt schimbarea intregii lumi cu atit mai mult e necesar incit ar putea veni El insusi totodata .

Ultima modificare de mihai33 (24/02/14 18:33)


24/02/14 18:30

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

mihai33 a scris:

Adevarata libertate este atunci cind avem puterea sa alegem numai bine.

Pe jumatate e adevarat.


Atunci com actiona doar intelept si astfel facind voia lui Dumnezeu nu mai are de ce sa intervina sau se mai poate spune ca noi sintem instrumente atit de perfectionate in mina Sa incit intervine si prin intermediul nostru.

Ideea e ca Dumnezeu a facut omul superior unui robot.
Daca m-ar fi creat cu posibilitatea sa aleg doar binele i-as fi reprosat: "mersi, m-ai facut un robot destul de interesant".
Acum sunt fericit ca-s om, cu posibilitate de alegere. L-am ales pe El!


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

07/03/14 15:28

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Capacitatea de a alege doar binele presupune intelepciune desavirsita viunta curata stapinire de sine desavirsita si evident ascultare desavirsita.
Catre ele tindem.
Nu vom mai putea pacatui facind doar voia lui Dumnezeu desavirsiti in ascultare si bun simt.
Vom fi niste robotei robi intelepti fericiti cu viata vesnica simtind si actionind toti ca unul.


07/03/14 20:10

   
Pagini: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43    



Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori
felicitari electronice mesaj inviere felicitari sfintele pasti felicitare online pentru pasti felicitari crestine cu mesaj din Biblie felicitare cu mesaj de inviere felicitare cu mesaj de inviere felicitare crestina verset biblic inviere
Mergeti la
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson




© 2005-2018 TANARCRESTIN.net