|
|
|
Autor |
Mesaje |
Pagini: 1 ... 3 4 5 6 |
|
edi.theraven
membru
Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
|
|
@mihai33 : ce spui tu suna a idei promovate de Oreste.
|
|
17/02/14 22:10
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
Asa e versetul nu este citat acurat e doar citare din memorie insa contine cele patru elemente. Cine poate garanta cum e corect atita vreme cit cunoasterea intelegerea si proorocia este una "in parte" ceea ce inseamna ca acel 'totul" pe care il avem in scriptura se refera la strictul necesar inspirat doar pe o masura medie de a purta care nu se ridica cu f mult deasupra celei a apostolilor ..in cazul in care chiar se ridica ca medie a puterii de a purta a gloatelor de credinciosi . Cele sapte trepte ale desavirsirii sint amintite in unele filocalii recunoscute ca terminologie mai ales in mediul calugaresc. Cind binecuvintat ai capatat si a saptea treapta a desavirsirii se numeste ca esti martir cu firea pacatoasa martirizata in intregime . Judecata asupra acestora nu mai are obiect si la Judecata stau pe scaunele de judecata evident ca judecatori. Schimbarea tuturor celor ramasi (in viata) intro clipita nu inseamna automat desavirsirea deplina ci doar efectul pe de.o parte a ridicarii presiunii incercarilor care se tot accentuasera de milenii pina la Judecata si pe de alta parte unele binecuvintari rezumate prin legamintul din Ier.31 si prin darea la o parte a valului care acoperea toate neamurile. Noua perceptie mult mai profunda va percepe starea anterioara ca pe o iluzie numita taina lui Dumnezeu care "se va sfirsi ..precum a binevestit robilor Sai proorocilor" Altminteri interpretarea sintagmei "vom fi schimbati" in sensyl desavirsirii esteuna facuta individual chiar daca e comuna fiind insa identica ca formulare confirmind doar schimbarea pe fond nu si felul ei concret.
Restul elementelor seamana cu unelele lucruri promovate de oreste insa ele apartinind ramurilor psihologiei moderne nu devin automat false doar pt ca seamana sau chiar ar fi promovate de unul sau altul. Lumea stiintifica a descoperit la nivel de experti mult mai multe lucruri in cercetarea rusa si chiar americana de granita insa ele nu sint vehiculate mediatic cu exceptia unor forumuri de specialitate pt. profesori universitari cu parola in limba rusa. Am capatat si eu cuteva astfel de informatii "pe surse" insa nu le.am regasit in emisiunile lui oreste . Cu siguranta ca daca ar fi afkat le.ar fi promovat . Deocadata consiliul Bisericilor a hotarit ca ele sa nu fie promovate mediatic nici introduse in invatamint ci exceptional la cursuri de specialitate destinste cercetatorilor in domeniu. Doar serviciile de informatii mai au acces la ele. Daca ele ar fi promovate de biserici ar duce la o revolutie religioasa destul de tulbure ce poate cuprinde atit reunificari absorbtii convertiri dar si scindari si lupte mediatice antagonice. Descoperirile nu se rezuma la ipoteze sau teorii abstracte ci elemente care pot fi reproduse experimental . Nu intru acum in detalii.
Ultima modificare de mihai33 (20/02/14 10:09)
|
|
20/02/14 09:33
|
|
Oblio
membru
Inregistat: 03/10/10
|
|
mihai33 a scris:
Doamne mantuieste.mi spiritul si sufletul si trupul si duhul . Acesta este un citat biblic nu mai retin exact ce carte Dar care poate fi interpretat si chiar este in diferite variante.
Eu prefer varinata in care toate cele patru elemente au cite o semnificatie . | Unde in Biblie apar insirate cele patru componente? "duh" si "spirit" sunt termeni cu sens diferit?
Spiritul este suflarea* de viata comuna oricarei fapturi vii . Sufletul este insumare dintre calitatile caracterului si defecte . |
Aici cred ca le cam inversezi. Pana si termenul din romana "suflet" face trimitere clara la suflare... Cat priveste spirit/duh poate fi oglinda caracterului. Un duh poate fi al minciunii sau al adevarului, al dragostei sau al urii, al milosteniei sau al zgarceniei/lacomiei...
...dar intre duhul personal si suflet exista o importanta interdependenta...
Sufletul as zice eu, este (pe de o parte) forta care intretine viata in trup. Este daruita de Dumnezeu tuturor fapturilor Sale care viaza pe pamant. Dar el, sufletul este precum o "casa" care este expresia/oglinda vointei (nevoilor) care o locuieste.
Vointa (componenta administrativa a aceastei case) este angrenata fie de ratiune, fie de aspiratii fie de nevoi instinctive si/sau afective. Este usa casei ce se deschide sau nu spre a fi "mobilata"de cele doua "surse". Adica ea, vointaface ca sufletul sa devina locas al diferitelor duhuri si/sau influentelor acestora.
Configuratia caracterului fiecaruia este data de totalitatea si calitatea duhurilor care locuiesc/influenteaza acel suflet. Aceasta manifestare/animare de natura duhovniceasca da identitate individului (caracter personal)... iar teologic vorbind este identificata ca fiind duhul /spiritul acelui individ.
Deci, acea configuratie duhovniceasca = caracterul omului = spiritul /duhul sufletului administrat de vointa. Prin aceasta este sufletul viu sau pierdut, dupa cat de intelept isi va fi dat si vointa girul in fata celor doua "surse" pana la finalul vietii.
_______________________________________ “Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.
|
|
21/02/14 02:21
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
La nivel de intelegere populara duhul spiritul si sufletul sint trei sinonime. Insa capata semnificatii diferentiate la o analiza mai profunda neobligatorie pt toata lumea ..un fel de convenienta din lipsa unei terminologii dedicate. Ceea ce am numit spirit ai numit tu suflet in baza semnificatiei insa ele sint interconectate asa incit vin la pachet . Chiar si duhul sfint este comlarat sau resimtit ca o adiere de vint numit pneuma . Iisus face diferentierea intre sufletul curat spiritul si sufletul murdar folosint acelasi termen suflet ..cine il va pierde il va cistiga . Ceea ce inseamna ca cel murdar grosier superficial nu este adevarata identificare ci o stare trecatoare o falsa identificare . Identificarea reala este partea curata potentialul inger acoperit. Nu mai stiu unde e acel verset dar pina il gasesc il gasim pe 1 Tes.5.23 care face diferenta intre suflet si duh . Eu am dat duhului semnificatia duhului sfint care trebuie si el intarit in noi insa aici cit si inalte contexte are semnificatia de atentie sau stare de moment ori intelepciune. Intr.un comentariu de pe net se amingeste ca in biblie textul soune ca animalele au suflet dar nu au duh . Asa incit aici contextual duh nu inseamna nici stare nici duh sfint nici atentie ci discernamint si putere de sinteza mentala etc. Asadar avem trei nivele identificarea eterna reala comuna tuturor fie animale fie oameni caracterul care poate fi schimbat in timp starea de moment schimbatoare asociata cumva caracterului
Caracterul in functie de profunzimea lui calitativa poate fi numit bun sau rau.
Schimbarea caracterului e facuta prin dezvoltarea calitatilor calitati care au o limita maxima potentiala numita desavirsire. La aceasta desavirsire se refera de fapt cele sapte stele promise celor care izbindesc alaturi de cele sapte duhuri.
In terminologia hindusa exista termeni dedicati pt sinele etern si caracterul schimbator. Atma si jivatma. Paramatma este arhetipul sufletului sine real fiind insusi Dumnezeu. Se considera ca substanta sinelui are aceeasi natura cu sinele lui Dumnezeu purtind cu el calitati de aceeasi natura.
Daca ar fi sa facem o lista cu calitatile principale ale caracterului le.am putea imparti dupa doua diferentieri principale prima diferentiere le imparte in calitati de baza si calitati derivate. A doua le imparte in calitati simple si calitati ale stapinirii de sine cu care se manifesta celelalte . Calitatile de baza sint inocenta puritatea intelepciunea si bucuria curata care cumva le insoteste. O alta calitate de baza ar mai fi dorinta de autoperfectionare catre desavirsirea deplina. Restul calitatilor ar fi cunoasterea intuitia pacea ca rabdare simtul estetic si crestivitatea ausoicioasa atentia curata pacea ca multumire si lipsa a dorintelor lumesti bunastarea emotionala materiala si spirituala generozitatea si lipsa atasamentelor materiale si emotionale moralitatea cinstea demnitatea respectul fata de sine vointa curata rezisgenta fizica zisa forta atentiei pure satisfactia profesionala . Dragostea frateasca si compasiunea identificarea cu sinele real perceput ca traire optimismul intuit curajul credinta sau simtul inimii respectul resposabilitatea disciplina rigoarea dreptatea si punctualitatea sentimente paterne si ale iubirii trasouse in actiune constructiva Sinceritatea spirituala simtul relationarii pure detasarea diplomatia simtul colectiv discernamintul lipsa complexelor de inferioritate si de superioritate privirea pura si iertarea alte calitati spirituale prin care ca sfinti putem face prin duhul sfint lucrari de tip justitiar aducind cu intelepciune rasplata sau pedeapsa din cer pe pamint. Etc. In functie de ponderea dezvoltarii calitatilor ne sint daruite sau nu diferite daruri si harisme . Dintre cele mai uzuale cel mai mare fiind considerat darul proorociei.
Ultima modificare de mihai33 (21/02/14 09:56)
|
|
21/02/14 08:43
|
|
Old
Moderator
Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
Duhul si spiritul sunt sinonime.
In lumea crestinattea rasariteana se spune duhul iar in crestinatatea apuseana se spune spiritul.
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
21/02/14 19:29
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
In vorbirea populara nu doar duhul si spiritul sint sinonime dar si sufletul. Insa intro teologizare mai profunda pot capata sensuri diferite in lipsa altei terminologii. Deci depinde si de context. Stii cumva care ar fi sinonimul pentru slava ? Dar nu direct ci indirect adica a cuvintului original din greaca sau aramaica. De ex in contextul din 2 macabei 2.4-8 unde profetul spune ca Domnul se va arata in slava si in nor. Slava tradus din rusa inseamna cer . Alt context este cel in care spune ca "Slava Mea nu o dau nimanui" cu inteles mai degraba de slavire sau autoritate. Alt context este "Templul sa umplut de slava lui Dumnezeu" aici slava se subintelege ca sint binecuvintari o radianta de duh sfint in toata incaperea perceptibila tot prin duhul sfint prin darul deosebirii duhurilor si al adevarului circumstantial. Dar numit 'Vocea Domnului" de catre unii penticostali. In kj bible in functie de context in loc de a arata slava in ochii popoarelor e tradus fie a arata gloria in fata popoarelor fie Ma voi preamari Ma voi sfinti si Ma voi face cunoscut in ochii multor natiuni.
Ultima modificare de mihai33 (21/02/14 21:07)
|
|
21/02/14 20:40
|
|
Old
Moderator
Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
mihai33 a scris:
In vorbirea populara nu doar duhul si spiritul sint sinonime dar si sufletul. | Pai, acum discutam de ce este, nu de teologia populara.
Insa intro teologizare mai profunda pot capata sensuri diferite in lipsa altei terminologii. Deci depinde si de context. |
Aici recunosc ca m-ai pierdut. Ce vrei sa afirmi cu asta? Ce-i aia teologizare? Ce alte terminologii vrei decat ceea ce inseamna? Cum afecteaza contextul? Daca pui un caine in orice context tot caine ramane.
Stii cumva care ar fi sinonimul pentru slava ? Dar nu direct ci indirect adica a cuvintului original din greaca sau aramaica. |
Pentru ce-ti trebuie sinonim cand nu ai cuvantul? Chiar daca este un sinonim nu poate avea alt inteles decat intelesul primului cuvant. Doar stii ce-i ala un sinonim, nu? E cuvant cu alta forma dar acelasi inteles.
De ex in contextul din 2 macabei 2.4-8 unde profetul spune ca Domnul se va arata in slava si in nor. | Citatul l-ai dat gresit, nu stiu daca intentionat sau din cauza ca nu ai stiut. Citatul este acesta: "Si atunci Domnul va arata acestea, si se va arata slava Domnului si norul, precum s-a aratat si lui Moise,..." 2 Macabei 2:8
Slava tradus din rusa inseamna cer . | слава din rusa inseamna slava sau glorie;nicidecum cer.небо inseamna cer!
Alt context este cel in care spune ca "Slava Mea nu o dau nimanui" cu inteles mai degraba de slavire sau autoritate. | Da.
Alt context este "Templul sa umplut de slava lui Dumnezeu" aici slava se subintelege ca sint binecuvintari o radianta de duh sfint in toata incaperea perceptibila tot prin duhul sfint prin darul deosebirii duhurilor si al adevarului circumstantial. Dar numit 'Vocea Domnului" de catre unii penticostali. | Nu trebuie sa mergem pe ce se subantelege. De unde se subantelege? Din text nu. Poate din preconceptii.
In kj bible in functie de context in loc de a arata slava in ochii popoarelor e tradus fie a arata gloria in fata popoarelor fie Ma voi preamari Ma voi sfinti si Ma voi face cunoscut in ochii multor natiuni. |
Asa... Pai nu e acelasi lucru?
Asa ca contextul nu-ti modifica sensul unui cuvant.
Daca un cuvant are mai multe sensuri atunci contextul iti spune care sens este folosit.
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
21/02/14 22:38
|
|
edi.theraven
membru
Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
|
|
Eu stiu/am inteles asa: duhul omului este latura sa divina(in sens larg, ezoterica). Duhul omului este cel care este nascut din nou. Este omul dinlauntru. Prin duhul nostru vorbim si suntem calauziti de Duhul Sfant. Duhul este adancul fiintei noastre, eul vesnic. Traducerea amplificata spune: „Caci daca ma rog într-o limba necunoscuta, duhul meu, prin Duhul Sfânt din mine se roaga, dar mintea mea este fara rod“. Sufletul este partea fiintei noastre care cuprinde ratiunea, pornirile, gandurile etc. Este partea fiintei ce trebuie mantuita si prelucrata. Iac 1:21 "De aceea lepădaţi orice necurăţie şi orice revărsare de răutate şi primiţi cu blîndeţe Cuvîntul sădit în voi, care vă poate mîntui (salva) sufletele."
Trupul este, evident, partea carnala a fiintei noastre.
Ultima modificare de edi.theraven (21/02/14 23:11)
|
|
21/02/14 23:02
|
|
Oblio
membru
Inregistat: 03/10/10
|
|
edi.theraven a scris:
Eu stiu/am inteles asa: duhul omului este latura sa divina(in sens larg, ezoterica) | Cealalta latura care nu e divina in noi (de ex. mandria, ipocrizi, pizma, nedreptatea, rautatea etc) cum o numim, sau unde o incadram? Nu sunt caracteristici duhovnicesti?
Duhul omului este cel care este nascut din nou. Este omul dinlauntru. Prin duhul nostru vorbim si suntem calauziti de Duhul Sfant. Duhul este adancul fiintei noastre, eul vesnic. | Aici te referi la duhul cu "D" mare. Dar duh avem deocamdata si necurat in noi.
Cel nascut din nou incepe o lupta cu sine... aceea de sfintire, adica el lupta si vrea sa biruie duhul necurat ancorat in fire, cauta sa domine si chiar sa scape de ce e necurat in acel suflet prin harul Duhului Sfant.
"Caci daca ma rog într-o limba necunoscuta, duhul meu, prin Duhul Sfânt din mine se roaga..." | Pai se precizeaza prin care duh din mine, pentru ca mai e si un altul care se poate manifesta prin acelasi mine, atunci cand ma manifest egoist...
Sufletul este partea fiintei noastre care cuprinde ratiunea, pornirile, gandurile etc. Este partea fiintei ce trebuie mantuita si prelucrata. | Oarecum ai insiruit instrumentele sufletesti cu care lucreaza partea volitiva a omului. Ratiunea si gandurile, aspiratiile, pornirile instinctive si afective, pot fi bune/rele, altruiste/egocentriste respectiv jertfitoare/posesive. Si asta prin duhul potrivit care le hraneste. Sufletul este ceea ce avem noi vital de mantuit pentru ca vointa este oglinda eului nostru iar duhul care este ales a implini aceste voi este marturie a calitatii si apartenentei sufletului.
Iac 1:21 "De aceea lepădaţi orice necurăţie şi orice revărsare de răutate şi primiţi cu blîndeţe Cuvîntul sădit în voi, care vă poate mîntui (salva) sufletele." | Nu-i asa ca versetul clarifica ce ziceam? Prin vointa lepadam duhurile necuratiei si rautatii, dar nu fara ajutorul unui alt Duh ...
Trupul este partea hardware fara de care nu-i viere in materie.
_______________________________________ “Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.
|
|
22/02/14 00:54
|
|
edi.theraven
membru
Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
|
|
Nu, nu sunt caracteristici duhovnicesti. M'am referit la duhul din noi cu d mic. Duhul poate fi de 2 feluri doar : al adevarului sau ratacirii. Mantuirea si roadele care se vad in suflet : bunatatea etc sunt roade ale Duhului Sfant. Nu atributii. Care se vad in suflet, permanent[continuu, adica] schimbat si apropiat prin 'stapanirea' omului nostru dinlauntru care este nascut din nou. Sufletul nu se naste din nou, el trebuie prelucrat. Duhul nostru, insa, da.
Pai clarifica f bine ce ziceam : Sufletul este singura parte 'ascunsa' care nu se innoieste la nasterea din nou. El trebuie mantuit. Schimbat. El este firea noastra. Este o mare diferenta intre : a lepada duhul maniei de exemplu si a lepada din duhul nostru mania. Si tot ce facem putem face fiindca Duhul Sfant primit ne'a schimbat radical duhul nostru. Omul dinlauntru. Doar asa ne putem impune vointa asupra sufletului. De aceea Pavel mereu zice ca avem 2 naturi, una este cea noua, schimbata deplin, adica duhul, si cea veche care trebuie prelucrata prin vointa, adica sufletul.
le : legat de alte duhuri, de cearta, manie etc ele ne pot doar infulenta fiindca au putere (in masura in care noi le lasam). Acum, ca avem duhuri straine de Dumnezeu in noi se cheama posedare si inca sunt controverse daca un crestin poate sau nu fi posedat.
Ultima modificare de edi.theraven (27/02/14 22:45)
|
|
22/02/14 09:11
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
Numind fiecare cu alt termen omul dinlauntru avem deci terminilogie diferita. Incercasem sa spun ca acesti termeni totusi sinonimi pe fond pot avea cite un inteles diferit in functie de contextul biblic. am fost purtat in duh..in duh sfint trupeste sau in atentia vedeniei? Si duhul lor s.a tulburat.. Adica cugetul sufletul schimbator.
Prin cuvintul slava am incercat sa dau un exemplu poate ales neinspirat pt a exempkifica diferite intelesuri in functie de context insa in acest caz uneori se pare ca exista si o difernta intre ce a vrut sa spuna autorul si ce intelegem noi. Cer in limbile slave are trei sinonime intre care si vozduh si slava chiar daca slava mai are si intelesyl de maretie. Insa uneori cel putin cit percep slava aratata in ochii tuturor popoarelor nu inseamna mereu maretie constientizata ci sfintenia trupeasca aratata in ochii tuturor indiferent de constientizare. A spune ca slava se va arata sau ca Dumnezeu isi va arata slava sint formulari sinonime a unei actiuni realizate de El pt ca maretia singura nu are caracter independent ca sa faca ea ceva. Si norul la fel nu se arata cu de la sine putere ci e vointa lui Dumnezeu care il arata. Teofania e numita aratarea slavei. Cind Moise il vede pe Dumnezeu din spate ii vede slava ca formulare si nu trupul iar ca sa nu Ii vada chipul ii acopera ochii cu mina pina se departeaza si se intoarce cu spatele. Cind se arata in slava linga altar la fel e posibil sa se fi aratat teofanic trupeste iar daca se umpke templul de slava cuvintul capata alt inteles fiindca maretia ca atribut nu este o substanta ca un fum cu care sa se umple un templu iar daca exista ceva atunci nu poate fi altceva decit duh sfint in cazul in care templul era gol de oameni pt ca preotul era singur in el. In 2 Macabei2 alt amanunt este ca Domnul va arata locul unde este ascuns Chivotul. Daca e vorba de teofanie trupeasca atunci e posibil ca trupeste sa arate locul Chivotului impkicit acesta sa fie scos si adus in fata Sa intrun templu sau locas de inchinare fie evreu fie crestin fie improvizat. Si atunci daca slava sfintenia Sa nu va fi constientizata ci doar vazuta pe televiziuni se va pune inerent la indoiala divinitatea Sa cit si autenticitatea Chivotului si a celorlalte eventuale artefacte. Contexte unde expresia este aratarea slavei in ochii tuturor popoarelor sint in Ez.38.16 iar in .2 se adauga "si multe popoare vor sti ca Eu sint Domnul." lucru care nu e subinteles in cazul aratarii fizice iar multe nu inseamna toate cele in ochii carora se arata . Alt termen pt descrierea conjuncturala a trupului zeului* este inger. Ingerul lui Iisus a plecat de acolo.. Care inger ? Nu era vb de nici un inger sau ca Iisus ar fi avut vreunul ci era vb de Iisus . Asa cu inger sint descrise si trupurule celor trei Oameni teofanici care au fost aparitii create de Dumnezeu. Asfel de aparitii temporare exista si azi insa pe moment nu stii ca acel om e de fapt Om sau Oama. Iti spune ceva important sau o profetie o descoperire sau iti da o biblie apoi cind nu esti atent dispare fara sa fie vazut de altii fie de e prezent in oras fie pe drum de tara in mijlocul cimpului. Revenind la subiect legat de suflet si posesiune cred ca ar treb luat in consideratie o definitie a nasterii din nou data de Iisus desi uzual ca inteles e asimilata cu botezul sfint. Iisus spunea ca omul nascut din nou sau din Dumnezeu traieste fericit pe pamint si nu mai pacatuieste si suplimentar ca nimic rau nu i se intimpla pt ca Dumnezeu il apara. Asta inseamna El contrazice oarecum faptul ca "toti oamenii sint pacatosi/mincinosi". Desigur faptul ca nu i se intimpla nimic include si posesiunea. Acum putem defini sfintenia acestui fel de om care implineste conditia intrarii in rai "fara de care cu nici un chip.." deci o putem defini ca o sfintenie partiala ca o anume maturitate spirituala sau ca o sfintenie deplina de care e capabila potentialitatea omeneasca a purta in vasul ei. Oricum ar fi se intelege ca acest om odata capatata aceasta maturitate pt ca nu mai pacatuieste si este aparat nu mai decade ci ramine stabil sporind eventual in sfintenie.
|
|
25/02/14 16:12
|
|
Old
Moderator
Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
Nu cred ca trebuie sa definim aici ce sunt alea sinonime, pentru ca ar fi de prisos si mai ales nu este subiectul acesta.
Ideea la care trebuie sa ne intoarcem este componenta omului.
mihai33 a scris:
Asa cu inger sint descrise si trupurule celor trei Oameni teofanici care au fost aparitii create de Dumnezeu. |
Teofania nu este ceva nou creat. Este o descoperire vizibila a ceea ce este in realitate in forma imperceptibila.
Iisus spunea ca omul nascut din nou sau din Dumnezeu traieste fericit pe pamint si nu mai pacatuieste si suplimentar ca nimic rau nu i se intimpla pt ca Dumnezeu il apara. |
Unde spune Isus asta? Da citatul biblic!
Asta inseamna El contrazice oarecum faptul ca "toti oamenii sint pacatosi/mincinosi". | Pai nu poate contrazice nimic daca nu spune.
Mai bine haide sa ne intoarcem la ce este omul. Stim ca are parte materiala si parte imateriala, da?
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
26/02/14 08:02
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
Cred ca versetul acesta nu e prezent in toate versiunile NT dealtfel nu e singurul de acest fel . Ar trebui sa facem un topic cu diferentele principalelor versiuni inclusiv de traducere . E un domeniu care necesita studiu laborios . Sigur s.ar vinde o asemenea carte fiind de interes . Un capitol s.ar putea rezerva modului cum este influentata doctrina de traducerea adoptata de diferite orientari crestine. Ideal ar sa fie facuta de un teolog critic si echidistant care sa scoata la suprafata si modificarile in textele versiunilor oficiale inca de la Niceea. Legat de topic ne punem intrebarea fiind la sectjunea stiinta si religie ..in ce masura ar trebui sa apeleze religia la stiinta in privinta cunoasterii de sine aici.ne gindim.mai intai la domeniul psihologiei mergind pina la cercetarile de ultima ora' . Ce facem cum reactuonam in momentul in care oameni de stiinta nu se vir mai supune tainuirii impusa de Consiliul Bisericilor in privinta unor realitati spirituale ouse in evidenta de peste zece ani care tin de existenta si masurarea aurelor chakrelor masurarea aurelor sfinte prezente in toate marile religii precum si masurarea aurei sfinte generata de numele Lui Dumnezeu scris avibd o intensitate egala cu alte nume ele zelor din marile religii si din cele monoteiste cit si a lui Iisus dar nu numai desigur comparativ cu alte nume sau oameni considerati sfinti chiar dumnezei uneori cind se va promova o creatie evolutionista sau evolutionism creat de Creator. Deocamdata nici oamenii de stiinta nu vor sa tulbure cugetele oamenilor simpli cu aceste descoperiri. Insa nu se pot ascunde la infinit treptat ele se vor propaga fara voia lor si atunci religiile care nu fac pasul raminind la "un.pamint plat" vor ramine anacronice precum au ramas mozaicii.
|
|
27/02/14 18:44
|
|
Oblio
membru
Inregistat: 03/10/10
|
|
mihai, baţi campii! Nu vii cu nimic concret care să argumenteze ce susţii şi vrei să te credem.
Trebuia să pui versetul sau versetele cerute şi versiunea dacă e cazul. Dacă ai găsit că există traduceri ascunse care nu au ajuns la noi, pune trimiteri la reesurse. Oameni interesaţi de adevăr şi pregătiţi au fost mereu chiar dacă puţini. Nu te întrebi cum de ei nu află ce afli tu ori nu îi preocupă?
Deci, dacă vrei să fii luat în serios, vino cu lucruri serioase, verificabile.
_______________________________________ “Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.
|
|
27/02/14 22:13
|
|
giany
membru
Locatie: ROMANIA
Inregistat: 18/05/07
|
|
multumesc oblio ...
_______________________________________ smile, pray, love ... it will help you to enjoy life more ...
|
|
27/02/14 22:31
|
|
giany
membru
Locatie: ROMANIA
Inregistat: 18/05/07
|
|
scuze ... primele trei cuvinte exprima tot ...
_______________________________________ smile, pray, love ... it will help you to enjoy life more ...
|
|
27/02/14 22:39
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
Da nu pot da referinte exacte pina nu fac iar rost de una din versiunile NT Gideons International aceea care nu e in forma electronica pe net on line . Aceea e tot Cornilescu. In aceasta versiune pe care o avusesem citind comparativ cu versiunea ortodoxa Teoctist gasim in plus unele propozitii si fraze dintre care unele se regasesc se pare si in versiunea Cornilescu. Intre cele mai greu de regasit versete as putea aminti: Cel despre cele "doua strigari una adresata celor care au tinut sabatul iar cealalta celorlalte neamuri semintii popoare si.limbi de pe fata pamintului." "Cunoasterea vine de la rasarit" "Cind ve.ti vedea curcubeul pe cerul rasaritului acolo sa mergeti !" "Va fi ceata vindecatorilor in vremea judecatii"- in Apocalipsa. "Exista 22 de Luminarii" acesta este din VT cred ca e inca in Cornilescu. Mai sint inca citeva intre care cel putin doua interschimbari de fraze . Una este in Ioan in care doua fraze se refera la promisiunea venirii Duhului Sfint in care a doua se refera la "alt Mangaietor care va ramine cu voi in voi in veac..." fiind pus in acest fel accentul pe venirea care va vorbi subintelegindu.se ca este vb mai intai de o venire intrupata a Duhului Sfint. Alt context de interchimbare este cel in care promite Iisus "Pe aceasta piatra voi ridica o biserica .." dar fraza precedenta care ar subintelege piatra se refera la venirea Imparatiei pe pamint tocmai promisa . Una care deja venise si promisa ca va veni. Interpretarea Imparatiei venite care va reveni poate fi facuta si in sensul cel putin a unei veniri divine intrupate care deci in viitor va crea o biserica pe care portile iadului nu o vor birui care nu se va surpa. In apocalipsa versetele care interzic scoaterea sau adaugarea din carte nu sint doua ci este unul singur : "Daca cineva va adauga sau va scoate ceva din aceasta carte i se va .." In mod oficial bisericile oficiale considera aceste versete si modificari ca fiind adaugiri in diferite vremuri dar care a fost necesar sa fie corectate de sinoade . Faptul ca ele au fost continute in versiuni vechi dar si o posibila dovada ca sint adevarate indiferent de momentul inspirarii lor este existenta unor profetii calugaresti care uneori mai circula in mediul crestin sau chiar invataturi duhovnicesti mai vechi de tipul celor filocalice valabile si azi care fac referire la continutul unora dintre acestea. Exista pomenit chiar un verset profetic care nu se regaseste nici macar in versiunea Gideons de care spuneam si nici in alte apocrife din lista celor extrabiblice mediatizate. Ceea ce inseamna ca fie a existat in Biblie fie in alte apocrife strict la dispozitia calugarilor macar si vremelnic. Continutul profetic ne pare azi ca fiind necanonic si nebiblic insa profetia ar fi putut deja exista cu putina vreme inainte de a incepe Iisus lucrarea. Versetul spunea asa "Mangaietorul si Mesia vor veni impreuna de doua ori pe pamint" Mangaietorul nu exista in terminologia Vechiului Testament si nici conceptul de Duh Sfint ca ipostas divin nici macar in Caballah. Primul care a explicat ca Mangaietorul e Duhul Sfint a fost Iisus cu putin inainte de a pleca desi fusese anterior cu ceva vreme intrebat "Cine zici ca esti Mesia sau Mangaietorul?" dar azi dogma actuala interpreteaza termenul de Mangaietor ca fiind cu referire la Ilie cel promis in lipsa altei explicatii. Daca Duhul Sfint fusese reprezentat de o intrupare a carei misiune a avut un caracter discret atunci nimeni in acel moment nu trebuia sa recunoasca pe fata prezenta Sa din simplul motiv ca risca sa fie tinta mediatica si de rastignire. Mangaietorul nu poate fi Ioan botezatorul pt ca tocmai el trimisese vorba din inchisoare ca sa fie intrebat Iisus daca e Mangaietorul. Desi in acest fel putem presupune ca si.a ascuns identitatea si mai bine in caz ca ar fi fost Duhul Sfint. Cum anume nu sa iertat hula si taierea capului lui mai greu putem pune in evidenta in cazul ... Cercul suspectilor' de a fi fost Duhul Sfint ar putea incepe chiar de la cei trei zis magi pina la persoane din compania lui Iisus care au dovedit un oarecare sprijin in diferite momente ori care pareau ca sint in tema cu esenta lucrurilor sau prevazind unele lucruri ..cum ar fi proorocita Ana care a perceput corect pe Iisus copil ori Fecioara care sa dovedit ca a avut dreptate legat de momentul si capacitatile harice ale lui Iisus de a face vin din apa incepind astfel misiunea in ciuda negatiei Sale ca nu ar fi inca vremea. Apoi una din Magdalene cea care a turnat tot parfumul preamarindul pe Iisus ca o adinca recunoastere si anticipare a lucrarii pe care o Va implini.
Ultima modificare de mihai33 (28/02/14 10:21)
|
|
28/02/14 09:17
|
|
Oblio
membru
Inregistat: 03/10/10
|
|
Şi uite aşa (poate fără voie dar din neveghere asupra slăbiciunilor) facem harcea-parcea din Cuvantul lui Dumnezeu.
Dacă nu e limpede o slovă din Cuvant de ce trebuie să facem ghiveci din ce stă scris? Nu singur ai recunoscut şi tu, că unele le cunoaştem altele nu? Nu era vorba că înţelegem în parte? De ce nu vorbeşti doar despre acea parte şi mergi pe presupuneri? De ce nu ne prezinţi ce eşti convins că înţelegi, că ţi s-a descoperit? De ce umbli după himere? Dacă Dumnezeu vrea să te facă gura Sa iţi va da din Cuvantul Lui nu te va lăsa să bajbai în neputinţi păreri şi iluzii. Dar dacă nu vrea ce vrei tu, să-ţi dea din tainele Sale (poate nu asta vrea în dreptul tău) şi tu nu te mai opreşti cu pretinsele deducţii şi profeţii, ce vei face în ziua cand îţi va pune în faţa tot ce ai adăugat sau modificat la Cuvantul Său?
Şi apoi, dacă nu-i chemare personală de la Tatăl să prooroceşti, care o fi folosul lucrării tale, a "veştilor" pe care le înşiri? Răspund ele cumva chemării Împăratului nostru de a-L urma şi de a-i propovădui Evanghelia?
Pană una alta, reţine că Duhul Sfant, sau Mangaietorul, fiind duh, rămane duh şi e al lui Dumnezeu. Iar dacă se manifestă in inima cuiva sau vorbeşte prin cineva, nu înseamnă că se identifică cu acea persoană. Poate fi intr-un loc ori în mai multe, într-un om sau mai mulţi. Azi este undeva maine altundeva. Astăzi îţi poate vorbi ţie prin cineva mic sau mare, maine poţi fi tu mangaiere duhovnicească şi spirit revelator celui care se frămantă dacă eşti inspirat sau purtat de El să transmiţi adevărul cuiva. Nimic însă din ce lucrează El prin om nu presupune transfer de identitate asupra "instrumentului" prin care lucrează ci eventual ocalitate.
Poţi fi pneumaticos cum este de regulă orice credincios şi slujitor sincer, adică inspirat şi ghidat de Duhul lui Hristos cum e jarul aprins cat e în preajma focului, iar alteori sunt aleşi unii pneumatophoros,adică umpluţi şi purtaţi de Duhul Sfant asemeni profeţilor şi celor meniţi să împlinească lucrări speciale randuite de Dumnezeu.
_______________________________________ “Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.
|
|
01/03/14 01:48
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
Nici eu nu imi doresc sa fac acrobatii teologice pt a incerca sa credibilizez in ochii celorlalti ce mi s.a dat sa inteleg. Nu mi sa cerut asta. Ceea ce mi sa cerut am implinit deja fiind un manuscris pe tema eschatologica in care am interptetat Apocalipsa incepind cu capitolul patru intro abordare si inlantuire a desfasurarii evenimentelor presarata atit cu citate profetice din VT cit si cu alte profetii si descoperiri. Manuscrisul nu era destinat sa fie publicat in forma respectiva ci doar dat unor consilieri avdentisti care in baza altor revelatii urmau sa ii dea o forma mai rotunda publicabila abia dupa inceperea evenimentelor cind va capata o mai buna credibilitate. Am dat si unui preot ortodox care stia ca urma sa scriu.
Duh inseamna existenta fiinta imateriala cu sinonimele de rigoare si daca nu scrie nicaieri ca Duhul Sfint nu are voie sa se intrupeze si sa vorbeasca fizic atunci in cazul in care Dumnezeu Tatal.de la care purcede Duhul Sfint se intrupeaza la rindul sau fiind sursa Duhului Sfint isi poate asuma si identitatea Duhului Sfint. Deasemenea daca promisiunea lui Iisus a fost in realitate totodata si la o venire intrupata a Duhului Sfint atunci si El care purcede isi poate asuma ca intrupare si identitatea Tatalui de care nu se poate desparti. In ambele cazuri o singuta intrupare va implini in patalel atit misiunile lui Savaot cit si ale Duhului Sfint. Daca cineva strain pt noi va spune ca e Duhul sfint intrupat promis de Iisus reactia majoritatii va fi nu de a cerceta sau a lua ca ipoteza ci de a demoniza huli in conditiile in care tot Iisus ne.a prevenit legat de hula impotriva Duhului Sfint.
Ultima modificare de mihai33 (05/03/14 16:44)
|
|
01/03/14 13:13
|
|
Old
Moderator
Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
Dumnezeu Tatal nu se intrupeaza. Afirmatia asta suna cam a...necunoasterea lui Dumnezeu.
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
07/03/14 15:33
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
Sa vedem care sint contextele biblice in favoarea ambelor variante. Pt faptul ca nu s.ar putea intrupa ar fi versetul care spune ca daca un om vede pe Dumnezeu trebuie sa moara. Acest verset mai trebuie dublat de inca unul suficient de convingator care sa ne arate ca cel anterior nu a fost o exagerare conjuncturala necesara. Eventual valabila pina la un soroc. Faptul ca Moise La vazut pe Dumnezeu din spate si nu a murit e o dovada suficienta. Daca nu ar fi fost asa nu era nevoie ca Dumnezei sa i se arate teofanic cu trup. La intrebarea de ce nu trebuia sa vada Moise chipul Sau se pot da mai multe raspunsuri altele decit ca ar fi murit . Ar fi fost intrebat cum arata si eventual sa i se faca un chip . Ar fi vrut si altii sa vada dar nu era inca momentul. Nu ar fi crezut ceilalti . In rest nu exista nicaieri spus de Domnul ca nu va veni niciodata teofanic . Teofanic la fel ca lui Moise i sa aratat si lui Solomon fiind vazut de el linga altar. Precum si in timpul noptii cind si el a vb cu Dumnezeu. Expresia biblica in doua cazuri este slava care este aratata vazuta. Slava ca expresie ca se va mai arata sau ca Domnul isi va arata slava chiar si ca sa se faca cunoscut in unul din cazuri mai este prezenta in alte versete profetice. Doua in Iez.38 si unul in care este promis si norul in 2 Macabei. Alt verset mai este cu referire la Savaot trimis de Savaot la dusmanii care i.au atacat pe ei. In contextul din Zah.2 unde avem inca in plus su cererea ca tot pamintul sa taca in fata lui Dumnezeu caci s.a ridicat din locasul sau cel sfint . Ridicare promisa in alte doua contexte ambele cu substrat sau subinteles justitiar. "Ma voi ridica spre marturie.." Apoi Domnul Dumnezeu promite in Iez.5.8 ca in mijlocul lui Israel va rosti judecatile Lui impotriva .. si el in context justitiar . Mai departe putem analiza si vedea ca toate contextele acestea sint in context justitiar dintre care doar Zah.2 e un pic discutabil legat de temporalitate daca nu consideram ca fiind continuarea capitolului 1 unde indiciul este sfirsitul celor saptezeci de ani simbolici care se incheie la judecata zisa si proces al tuturor neamurilor.
Mai sint si alte contexte dar cu un anume subinteles ori grad mare de incredibilitate cum e psalmul 109/110.
|
|
07/03/14 19:20
|
|
Oblio
membru
Inregistat: 03/10/10
|
|
Mihai, unde scrie ca Tatal se intrupeaza? Fiul este Cel ce s-a intrupat. Tot despre El stim din Scriptura ca va reveni inaintea Zilei Judecatii.
Daca se va arata Tatal cumva la Judecata sau dupa eu recunosc ca nu am intelegere asupra acestui aspect, dar daca zice cumva undeva de aratarea Sa vederii omului nu zice ca in trup nicaieri. Ai gasit tu ceva care sa sustina asa ceva? "A se ridica" sau "a rosti" nu sunt actiuni care presupun aparitia in trup, infatisare ochilor omului.
Ce a vazut Moise (adica spatele) eu inteleg ca a vazut ceva din Dumnezeu, poate putin din slava Sa (slava aceea insemnand ceva nemaivazut/incredibil ochilor omului)
Ultima modificare de Oblio (08/03/14 13:40)
_______________________________________ “Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.
|
|
08/03/14 13:39
|
|
mihai33
membru
Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
|
|
In legatura cu Dumnezeu intrupat scrie doar indirect si asta in mod intentionat asa incit sa fie o surpriza si motiv de incercare a credintei. Incercarea credintei e necesara alegerii din nou a Ierusalimului*. Vom vedea ca Dumnezeu suprem are la rindul sau unele misiuni atit individual cit si in tandem cu Iisus revenit. Mai intai se vb despre trupescul lui Dumnezeu in psalmul 109/110. Versetul 7 se refera la El "Pe cale va bea apa si pentru asta va inalta capul" Iar anterior contextul arata atit temporalitatea adica judecata cu spargerea capetelor multora de catre El in ziua maniei Sale subinteles ca inlaturare a dusmanilor lui Mesia caruia ii spune sa stea la drepta Sa pina va pune pe vrasmasii Lui asternut la picioarele Lui. Acest psalm ne arata mai multe lucruri . Repaosul temporar al lui Iisus poate fi inteles in mai multe feluri insa in acest caz sugereaza discretie neimplicare anonimitate publica in favoarea implicarii la toate nivelele a lui Dumnezeu. Succesiunea evenimentelor este conforma cu succesiunea semnelor venirii lui Iisus din nou cit si cu mentiunea unei veniri temporar anonime comparata cu steaua diminetii dar in care implineste lucrari lucrari pe care le regasim insa in alte contexte.
Aratarea slavei Sale in ochii tuturor popoarelor ca expresie este continuta de doua ori in Ez.38 in contextul razboiului cu Gog razboi care se incheie cu niste catastrofe care sint semnalmente ale urgiei celor trei zile de intuneric regasite si intre semnele venirii lui Iisus din cele trei capitole. Cel care provoaca razboiul este Dumnezeu iesit la rampa chiar in ziua anuntarii sosirii ceasului judecatii din partea ingerului din Ap.14.6-7 care are de propovaduit evanghelia la toate neamurile. Intre altele e de asteptat ca in afara de critica "asupra lui Gog" sa mai anunte si alte lucruri intre care si ceea ce a realizat pina atunci si anume o comunitate de sfinti care acum il va marturisi cu aparenta de mare multime desi mic venit impreuna cu El in Sion cu aparenta de nou popor nascut atunci si impotriva caruia se vor pozitiona ceilalti. Acesti ei marturisind vor aduce veste buna Ierusalimului fiind chiar cei din ceata celor 144000 care vor cinta ode noi. Iar el care a fost chemat va fi calcat pe satrapi ca pe noroi este mesia revenit dar care desi anuntat ca prezenta trebuie sa ramina inca anonim pina dupa razboi si urgie. Calcarea pe satrapi face parte din misiunea de a pregati calea lui Dumnezeu. Desigur ca pregatirea caii lui Dumnezeu din partea Sa poate lua multe firme chiar si ulterior iesirii sale din anonimat. viziunea profetica a lui EGW referitoare la templu desi prost interpretata este in realitate cu referire la o situatie viitoare cit se poate de fizica si de paminteasca iar localizarea locasului o indica amanuntul bordurii din aur de jur imprejur parca inspirata din arhitectura templelor hinduse dar existenta ca element de unicitate in biserica Sfintului Mormant din Ierusalim. Acolo Dumnezeu intrupat in prezenta chivotului adus si a lui Iisus anonim va marturisi si pe Iisus ca anonim intrupat anuntind si ceasul judecatii anuntind si iminenta razboiului si a urgiei ca reprofetizare. Profetizare care odata implinita va constitui inca un semn necesar recunoasterii ulterioare implinirii acel semn dat din Is.66. Misiunea paralela judecatii este adunarea laolalta a tuturor popoarelor intro singura religie cel putin a celor alesi.
Ar treb studiate in context cele doua versete din Ez.38. Sint in versetul 16 si 23. Deasemenea mai exista si alte contexte din care reiese efortul lui Dumnezeu de a se face stiut cunoscut recunoscut o incendiere de padure cu mina Sa o despicare de munte o impadurire o repatriere a diasporei unele minuni neprecizate asezate pe pamint aducerea pacii si a dreptatii. Apoi exista contexte din care reiese o opozitie la adresa Sa fie personal fie a cuvintelor sale fie la adresa tandemului Dumnezeu si Domnul asa cum e in psalmul 2. Restul contextelor antagonice mai clare in afara de Is.41 sint Ier.23 Dan.8 prin imparatul din grecia care poate fi patriarhul grec ortodox care are sub autoritate si patrimoniul din biserica sf Mormant biserica care seamana prin unicitatea bordurii aurite cu templul vazut in vedenia lui EGW eronat interpretata. Prin faptul ca Dumnezeu intra acolo ca sa se faca cunoscut si respectiv contestat de unii El contribuie indirect la incetarea ofrandei. In acea saptamina face un legamint cu multi pe care in percep ca pe un prim val de convertiri dupa aparitia vizibila larg mediatizata. Acest mod de intelegere a sensurilor discret ascunse lucrurile spuse indirect sau sugerativ este destinat intelegerii celor cu credinta intuitie si inteligenta. Acest mod de interpretare legat de venirea intrupata a lui Savaot nu e nou fiind intilnit in unele ramuri mozaice minoritare precum si in alte medii religioase neapostolice in care e o doza de sincrerism cum ar fi unele ramuri Sufi si asazisa biserica scientologica. Biserica asta chiar promoveaza doua personaje care se pretind Dumnezeu si Iisus revenit insa nu cunosc daca mai sint inca in viata. Apoi in alta zona mai exista un personaj numit Tobias care pretindea ca e Dumnezeu. Mai exista in India trei personaje feminine si cred ca si un barbat care pretind a fi echivalentul Duhului Sfint numit la ei Adi Shakti tradus Puterea primordiala sau necreata.
Personal cunosc citeva elemente minime despre identitatea adevaratelor veniri divine iar despre Ilie si Mihail informatii mult mai vagi. Pot sa spun ca majoritatea datelor sint oarecum incredibile si de regula deocamdata ma feresc sa le divulg. Ceea ce mai cunosc este numele sub care se ascunde organizatia Lor religioasa intrucitva minora minoritara dar destul de raspindita in lume sub aspectul numarului de tari peste 100. Lucru realizat in ultimele patru decenii. As vrea sa amintesc inca un verset cu posibila legatura cu acesti primi alesi. "Sa intram la judecata caci Domnul a pregatit ospat cu carnuri grase si a sfintit pe alesii sai" Ceea ce inteleg din acest verset este ca in ziua in care va anunta inceputul judecatii va chema deasemenea pe muntele Sion un nr insemnat dintre membrii acestei noi religii cei mai sfinti care vor cinta acele cintari noi dar in cadrul unei ceremonii religioase iar timpul petrecut acolo cit si deplasarea de la mari distante necesita si satisfacerea unor necesitati alimentare. Personal nu stiu daca pe colinele muntelui Sion incap sub cerul liber sau in diferite forme de cazare un nr de 144000 sau cumva apropiat tot de ordinul zecilor de mii dar ca sa asiguri o masa calda la atitea mii trebuie o buna organizare prealabila. Mai mult e posibil ca aceasta zi sau zile in Sion sa pice chiar de Paste si atunci pe piata se va gasi carne de miel. Carne de miel sortiment de carne relativ usoara acceptata in toate cele trei religii ale cartii si inclusiv in cea de.a patra cea noua. Desigur ca putem interpreta ca ospatul de carne e pt pasari si fiarele cimpului insa tot mai ramine elementul sfintirii pina la judecata a celor alesi. Alt element de asemanare cu temporalitate limita este din Apoc. Nu vatamati pamintul si marea pina nu punem pecetea in fruntea celor alesi. Dar aici vedem ca intervalul se extinde pina la urgia celor trei zile care e moment ulterior intre semnele venirii fata de momentul propovaduirii la toate neamurile realizat de inferul care anunta judecata. Ceea ce inseamna ca e posibil ca acesti alesi dupa inceputul judecatii sa se alature primilor alesi iar pecetea sa nu insemne musai o mare sfintenie ci o anumita maturitate sau inscriere pe un parcurs de evolutie spirutuala in cadrul noii religii sub indrumarea nemijlocita a lui Dumnezeu prezent vizibil. Desigur ca mai exista si alte profetii extrabiblice din diferite medii crestine intre care una care spune ca in zilele cind Iisus revenit pe pamint va realiza injumatatirea aceea prin morti subite succesive celor din noua religie li se va cere sa poarte un semn distigtiv pe frunte de culoare rosie asa incit sa se vada public ca cei care mor cu f rare exceptii datorate virstei inaintate nu sint dintre credinciosi ci dintre necredinciosi asa incit sa le pice fisa celor alesi inca indecisi ca lucrurile religioase chiar sint reale si au o logica importanta care trebuie luata in seama. Asa incit vor pasi si ei pe drumul sfintirii. Se mai relata un caz care va fi mediatizat despre doi tineri care murisera si altii le.au pus ulterior semn cu rosu ca sa pretinda presei ca ar fi credinciosi insa ulterior parintii acestora vor combate spunind adevarul ca ei nu erau credinciosi. Alt amanunt era ca in acea perioada viitoare datorita numarului de morti subite se vor lua masuri de prevedere pt limitarea vitezei de circulatie pe drumurile publice circulatia pietonilor pe arterele slab circulate si dublarea conducatorilor mijloacelor de transport in comun.
Ultima modificare de mihai33 (15/03/14 14:16)
|
|
15/03/14 09:34
|
|
black-panther
membru
Locatie: pe Terra
Inregistat: 18/10/05
|
|
Am intalnit candva o idee care impartea catre trup, duh si suflet vreo 10(daca imi aduc bine aminte) din insusirile/caracteristicile umane. Cele 5 simturi fizice erau atribuite trupului. Memoria, vointa, ratiunea, sentimentele si constiinta erau impartite intre trup si duh. Imi aduc aminte ca ii era atribuita duhului constiinta. Mi-as dori sa discutam pe marginea acestui model. PS: @mihai33 posturile tale kilometrice sunt foarte greu de urmarit
_______________________________________ Daca nu lupti sa-ti implinesti visul,... ai visat degeaba!
|
|
15/04/14 21:10
|
|
Oblio
membru
Inregistat: 03/10/10
|
|
E ceva de discutat si de descalcit aici. Mai intai ar trebui sa vedem ce presupune a fi (in context biblic) sufletul si ce duhul. Apoi putem vedea legatura sau conexiunea acestora cu trupul.
mihai33 a scris:
In vorbirea populara nu doar duhul si spiritul sint sinonime dar si sufletul. Insa intro teologizare mai profunda pot capata sensuri diferite in lipsa altei terminologii. Deci depinde si de context. |
Asa cum s-a mai zis, nu sunt sinonime desi sunt folosite uneori aparent ca sinonime.
Ceea ce am gasit ca fiind determinant in dreptul sufletului este nevoia, ori mai precis nevoile acestuia. Sufletul omului este inainte de toate vointa personala a acestuia, determinata de trei nevoi de baza: -nevoi/pulsiuni afective (in plan senzorial, emotional, sentimental); sufletul cauta ceea ce-i place, il satisface, si respinge ce considera ca nu-l implineste (EQ); latura afectiva predispune la trairi instinctive/grosiere (caderea spre vicii), dar trecuta prin filtrul unei constiinte inalte poate accesa si dezvolta sensibilitatea altruista; -nevoi/raportari principiale (in legatura cu planul mental); sufletul cauta si defineste binele in raport cu raul din perspectiva sa rationala; aceasta latura e caracterizata de gandire si conduce la formarea unei constiinte (egoiste sau altruiste) -nevoi/aspiratii pur volitive legate de idealurile alese (sinele fundamental) determina directia, atitudinea pragmatica a psihicului/sufletului; aceasta latura utilizeaza in mod direct latura intuitiva. care va produce actiuni egocentriste sau daruire pentru actiuni cu specific caritabil (genul "sa las ceva bun in urma mea"). Toate aceste nevoi sunt trasaturi de baza sufletesti sugestionate si influentate din exterior de duhurile care cauta si gasesc apoi usita potrivita lor deschisa mai mult ori mai putin, in inima si cugetul nostru (fie ca se constientizeaza fie ca nu activitatea si originea acestor duhuri). Cand termenii duh si suflet par a fi tratati ca sinonimi, de fapt sunt luati impreuna (ca un tot) si numiti ori duh ori suflet.... dar se refera la calitatea sufletului cuiva, la caracteristica duhovniceasca dominanta ce umple acel suflet, "configuratia software" daca vreti a ceea ce sufletul a ales sa fie. Obtinem deci, prin intermediul duhurilor ingaduite a ne influenta cantitativ si calitativ viata, o identitate unica proprie (in sensul de calitate spirituala personala). Iar ceea ce umple/anima un suflet stim ca provine fie de la Dumnezeu fie de la potrivnic. Cu alte cuvinte, aici nu vorbim doar de suflet sau psihic separat, ci de caracterul, personalitatea omului (duh + suflet).
Se mai numeste duh ori suflare de viata partea spirituala ce intretine viata (ceea ce lucreaza in si cu sistemul neurovegetativ - un fel de BIOS). Fiindca aceasta parte a sufletului nu da calitate/identitate personala ci identitate fiintiala si viere in raport cu trupul la care ne referim (de ex. sufletul animalelor nu este la fel cu al omului, pentru ca trupul/"hardware-ul" acestora difera de al omului, dar nici intre animale ca specii nu gasim acelasi potential). Totusi, si ele par sa fie impartite in functie de potential, de duhul care le poate umple/anima (vezi sarpele din Eden numit cel mai viclean dintre taratoare, ori iscusinta serpilor si a porumbeilor, sau porcii din intamplarea cu demonizatul din Gadar, ori impartirea animalelor in curate/necurate). Sensibilitatea, nivelul de constiinta/constientizare rationala si puterea volitiv-aspirationala a omului il separa insa drastic de celelalte fapturi pamantesti...
Ma opresc aici deocamdata si astept parerile voastre pro sau contra
Ultima modificare de Oblio (07/06/14 04:34)
_______________________________________ “Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.
|
|
07/06/14 01:26
|
|
|
Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori |
|
|
|
|
|
|
|
Mergeti la
|
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson
|
|
|
|
|