TANARCRESTIN.net
 




Forum | Regulament | Cautare | Inregistrare | Login

Nu esti conectat.

tcForum/Biblia si cartile Bibliei/COMENTARII Moderat de +Archangel+, Old  
Autor
Mesaje Pagini: 1 ... 3 4 5 6 7
JustinTime
membru

Locatie: Herning, Danemarca
Inregistat: 13/11/12
Care întrebare era retorică? Cea cu „când îi încurajează”? Tot nu mi-ai explicat de ce o încurajează în primul rând. Văd că tot ce-mi spui e că Iisus nu a venit să facă război cu romanii. Ok, dar de ce APROBĂ sclavia în primul rând? De ce o încurajează? Și acum mă refer la Vechiul Testament, în care poruncile lui D-zeu sunt clare.


edi.theraven a scris:

La ce imoralitate te referi? Uciderea pacatosilor in vechime? Asta nu ma face decat sa ma inchin in fata unui Dumnezeu care poate face asta.


Acum văd că confunzi puterea cu moralitatea. DE CE te-ai închina unui personaj care are puterea să omoare pe cei care nu sunt de acord cu el? Doar pentru că ți-e frică să nu te omoare și pe tine, sau cum? Dumnezeul tău nu omoară doar păcătoșii, ci și copii, bebeluși, femei gravide, etc. Uită-te la potopul lui Noe, crezi că doar adulții s-au înecat în potopul ăla?

Ce părere ai despre cineva (zeul tău) care trimite urși să omoare niște copii pentru că făceau mișto de un chel? Eu dacă aș fi în locul părinților acelor copii, cred că aș face tot posibilul să distrug un asemenea zeu criminal. Uite citatul:

2 Regi 2:23-24
23. De acolo s-a dus el la Betel. Si cum mergea pe drum, au iesit din cetate niste copii si s-au apucat sa rada de al zicand: "Hai, plesuvule, hai!"
24. Iar el, intorcandu-se si vazandu-i, i-a blestemat cu numele Domnului. Atunci, iesind din padure doi ursi, au sfasiat din ei patruzeci si doi de copii.


Dumnezeu omoară toți primii născuți din Egipt. Evident, bebelușii ăia erau niște animale feroce ;)

Alte crime față de copii nevinovați:
Isaia 13:15-16
15. Toţi cei ce vor fi prinşi vor fi străpunşi, şi toţi cei ce vor fi apucaţi vor cădea ucişi de sabie.
16. Copiii lor vor fi zdrobiţi sub ochii lor, casele le vor fi jefuite, şi nevestele lor vor fi necinstite.


Ca să fie clar, eu sunt împotriva uciderii chiar și celor mai gravi criminali din ziua de azi. Dacă putem să apărăm societatea fără să fie nevoie să omorâm infractorii, atunci avem datoria morală de a-i ține în viață și de a le oferi șansa la reabilitare și o viață cât se poate de bună în captivitate.

Orice ființă care susține uciderea pruncilor pentru a-i pedepsi pe părinți este un monstru. Imaginează-ți pentru o secundă că nu Dumnezeu ar fi acela care ucide copiii, ci un om oarecare. Nu ai vrea ca omul ăla să fie băgat după gratii?


edi.theraven a scris:

Sau nimicirea popoarelor in lupta? Nu pot fi decat bucuros ca inaintea mea merge un asa Dumnezeu.


Tu ești bucuros să slujești pe cineva care pornește războaie și nimicești popoare? Ești cumva sărit de pe fix?


edi.theraven a scris:

" Toţi cei ce sunt sub jugul robiei să socotească pe stăpânii lor vrednici de toată cinstea, ca Numele lui Dumnezeu şi învăţătura să nu fie vorbite de rău. "


Acest citat pe care l-ai pus e grotesc de insultător pentru acei oameni care chiar au trăit sub sclavie. Du-te tu la un negru și spune-i „băi negrule, strămoșii tăi sclavi trebuia să-și cinstească stăpânii” și vezi ce reacție obții.


29/12/13 13:53

   
edi.theraven
membru

Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
Din tot ce imi zici vad tot mai bine ca Dumnezeu stie sa si'i apere pe cei ce cred si fac voia Lui. Acum tu probabil chiar crezi toata Biblia si te ingrozesti de ce a facut Dumnezeu ceea ce e relativ ok ori nu crezi o iota dar intrebi in stanga si in dreapta cum cineva poate numi un astfel de Dumnezeu, stapan in viata lui.
Notiunea ta de moralitate paleste in fata a ceea ce Dumnezeu numeste moralitate. Care frica? Dumnezeu nu mai pedepseste ca in vechime, ci va fi o judecata finala. Dar da, felul in care Dumnezeu a pedepsit neascultarea in vechime imi este o pilda si astazi.
Daca din porunca lui Dumnezeu clara omul ala a ucis, nu, nu as dori sa fie bagat dupa gratii. Domnul este steagul de biruinta a celor ce cred in El. Pentru altii, gen tu, gen altii, e doar un 'caz de studiu' atitudine ce mi se pare puerila din partea unuia care nu crede o iota. Da, sunt bucuros sa slujesc unui asftel de Dumnezeu care mai presus de moralitatea ta, El poate. El spune "Voi da popoare pentru tine". Evident nu era vorba de mine, literar, dar :) Pentru mine poate nu a dat popoare, ci pe Fiul Sau. Un act ce pe unii ca tine ar trebuie sa ii ingrozeasca, cum Dumnezeu sa isi ucida Fiul. Dar se pare ca ramanem blocati pe aceleasi discutii. Eh, cam atat :)


29/12/13 14:12

Site web  
JustinTime
membru

Locatie: Herning, Danemarca
Inregistat: 13/11/12
Vezi tu, observ că îi oferi un statut special (nemeritat) lui Dumnezeu. Dacă ar fi oricine altcineva care ar face crime de genul ăla (nu în numele lui D-zeu), ai fi îngrozit și ai dori să fie prins, închis și pedepsit. Dar pentru că e Dumnezeu, ai un fel de văl deasupra ochilor, sau poate e un fel de resemnare pentru că oricum nu am putea vreodată să-l prindem și să-l pedepsim pe acest zeu. Probabil că gândul ăsta te face să te resemnezi la ideea că El poate face orice crimă vrea, și încerci să găsești justificări care să te facă să te simți mai bine. Justificări de genul „oamenii ăia oricum meritau să fie uciși”, sau „copiii uciși de D-zeu oricum ajung în Rai”, etc.

Ai spus mai sus că dacă un om ucide din porunca lui D-zeu clară, nu ai dori să fie băgat după gratii. Dar cum ai putea știi ce poruncă i-a dat D-zeu lui? Hitler în discursurile lui și în cartea Mein Kampf spune de nenumărate ori că face voia lui Dumnezeu când omoară evreii și celelalte rase „inferioare”, ba mai mult aduce și numele lui Iisus în discuție. Cum am putea ști noi ce poruncă i-a dat sau nu i-a dat D-zeu?

Când au fost întrebați de ce au comis crimele respective, sute de naziști au răspuns că doar urmau ordinele, și că aveau încredere în deciziile autorității. Cam cum faci și tu cu autoritatea Dumnezeului tău.


edi.theraven a scris:

Notiunea ta de moralitate paleste in fata a ceea ce Dumnezeu numeste moralitate. Care frica? Dumnezeu nu mai pedepseste ca in vechime, ci va fi o judecata finala. Dar da, felul in care Dumnezeu a pedepsit neascultarea in vechime imi este o pilda si astazi.


Noțiunea mea de moralitate e mult mai amplă decât cea a acestui Dumnezeu. Noțiunea lui se rezumă la a-l asculta și a-l glorifica pe el (nu e oare un act extrem de egoist?). Noțiunea mea însă se referă la bunăstarea TUTUROR ființelor conștiente. Pe D-zeu nu îl interesează decât glorificarea propriei persoane. Poți să spui că ține la noi și că vrea să fim fericiți, dar ține cont că de fapt ce dorește el e să fim fericiți în a-l asculta pe el, ceea ce face tot propria lui persoană să fie centrală. Astfel, nu dă nicio ceapă degerată pe bunăstarea „păcătoșilor” și n-are nicio problemă în a-i arunca în chinuri veșnice, pe când pe mine mă interesează inclusiv bunăstarea celor mai gravi criminali.

Acum tu spui că „felul in care Dumnezeu a pedepsit neascultarea in vechime imi este o pilda si astazi”, dar asta nu face decât să arate că te sperie ce ar putea face Dumnezeu dacă nu îl asculți. Nu are nimic de-a face cu moralitatea, e doar frică. Deci și pe tine te interesează propria supraviețuire, precum și pe ceilalți oameni. Tocmai asta e baza noțiunii mele de moralitate - pornește de la dorința de supraviețuire și confort a tuturor oamenilor.

Probabil că dacă aș crede în Dumnezeu, și eu aș considera că ascultarea lui ne-ar asigura supraviețuirea, dar în același timp nu aș avea nicio problemă în a considera acțiunile lui ca fiind imorale, raportate la bunăstarea tuturor.

Discutam odată cu un preot, și în final îmi zice că da, Dumnezeu este un monstru sadic, și tocmai de-asta ar trebui să-l ascultăm, pentru că altfel am aduce furia lui asupra noastră. Mi s-a părut tristă perspectiva lui. Îmi imaginez că nu e diferită de cea a unui cetățean român în timpul comunismului, care accepta autoritatea comunistă pentru că îi era frică de ce i-ar putea face dacă ar contesta-o.

În fine, avem perspective complet diferite. Probabil că dacă D-zeul creștin chiar ar exista și ar fi cum îl prezintă Biblia, sufletul unui om cu adevărat moral ar fi mai împăcat în Iad, știind că nu și-a vândut propria umanitate și moralitate în fața unui asemenea zeu.


29/12/13 14:53

   
edi.theraven
membru

Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
Eh, acum chiar sa stau sa discut posturi in sir aceleasi lucruri nu o sa o fac.

29/12/13 15:04

Site web  
JustinTime
membru

Locatie: Herning, Danemarca
Inregistat: 13/11/12

edi.theraven a scris:

Eh, acum chiar sa stau sa discut posturi in sir aceleasi lucruri nu o sa o fac.


Te simți intimidat? Nu ai de ce.


29/12/13 16:08

   
JustinTime
membru

Locatie: Herning, Danemarca
Inregistat: 13/11/12
Am continuat să îți răspund deoarece ai evitat multe din chestiile pe care le-am adus în discuție. Precum de ce era sclavia încurajată de D-zeu, de ce îi omora pe cei care nu-i erau supuși, și ți-am răspuns și la întrebarea legată de moralitate.

Mi-a rămas în minte ceva ce ai zis, și mi-am dat seama că nu am epuizat criticile:

edi.theraven a scris:

Notiunea ta de moralitate paleste in fata a ceea ce Dumnezeu numeste moralitate. Care frica? Dumnezeu nu mai pedepseste ca in vechime, ci va fi o judecata finala. Dar da, felul in care Dumnezeu a pedepsit neascultarea in vechime imi este o pilda si astazi.


Faptul că Dumnezeu îi pedepsește pe aceia care nu îl ascultă este prin definiție imoral. Deoarece acela care pedepsește nu ține cont de libertatea și identitatea acelor „păcătoși”. De exemplu: dacă eu mă apuc să mă rog lui Zeus și vine Yehova și mă pedepsește pentru asta, Yehova este cel imoral, deoarece mă pedepsește pentru exercitarea liberului arbitru, iar pedeapsa nu are ca scop bunăstarea mea sau a vreunei societăți.

De-asta moralitatea trebuie neapărat legată de efectele asupra celor cărora li se atribuie. Dacă eu calc pe un mușuroi de furnici pentru că mă deranjează, moralitatea e de partea furnicilor. Dacă un zeu distruge un oraș pentru că îl deranjează păcătoșii, moralitatea este de partea acelor „păcătoși”.

Dacă nu ești de acord cu ce am zis pe-aici, dă-mi argumentele necesare care să-ți susțină poziția, nu renunța la discuție doar pentru că te face să te simți inconfortabil.

Ultima modificare de JustinTime (29/12/13 16:37)


29/12/13 16:36

   
Oblio
membru

Inregistat: 03/10/10
x
mutat la  http://www.tanarcrestin.net/forum/viewt ... 199#229199

Ultima modificare de Oblio (30/12/13 01:13)


_______________________________________
“Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.

30/12/13 00:35

   
edi.theraven
membru

Locatie: me
Inregistat: 26/10/08

JT a scris:

dă-mi argumentele necesare...

Nu cred ca esti intr'o pozitie atat de favorabila incat sa imi poti cere mie argumente.


JT a scris:

te face să te simți inconfortabil

Ce am avut de zis am zis. Daca eu nu vreau sa'mi pierd timpul, care'i baiul?

Ultima modificare de edi.theraven (30/12/13 08:27)


30/12/13 08:26

Site web  
Lucica
membru

Inregistat: 06/06/09
Eu cred ca dreptatea si iubirea lui Dumnzeu nu se pot separa, ca doua fatete ale aceleiasi monede. Chiar si in Vechiul Testament, cand Dumnezeu facea lucruri aparent de neinteles, nu a fost niciodata din cruzime, din lipsa de iubire fata de oameni. De ex primii nascuti ai egiptenilor au murit abia dupa ce El le-a dat egiptenilor nenumarate semne, de care ei n-au vrut sa asculte, ca sa ii lase pe israeliti sa plece in Tara Promisa. Si daca ne punem intrebarea ce s-a intamplat cu sufletele acelor copii eu sunt sigura ca s-au mantuit si, dupa moartea lui Isus au intrat direct in Rai. Unde altundeva ar putea ajunge un suflet care n-a pacatuit niciodata? Cat despre sclavi, Dumnezeu nu i-a incurajat pe evrei sa aiba sclavi, ci doar le-a permis, si ce cu adevarat i-a incurajat a fost sa se poarte cat mai uman cu ei, si le-a poruncit ca in al saptelea an sa-i elibereze. Totusi, sunt de acord ca in Vechiul Testament se pune accentul mai mult pe dreptatea lui Dumnezeu si mai putin pe iubirea Lui, chiar daca lasa sa se vada si partea asta, dar ca sa Il intelegi pe Dumnezeu in intregime nu poti sa citesti doar Vechiul Testament...pentru ca El ni s-a descoperit in intregime doar prin Isus.

Ultima modificare de Lucica (02/01/14 17:40)


30/12/13 21:06

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Treb sa recunoastem ca in discutie sa judecat cu doua masuri diferite de oameni diferiti .
Una atee pune pe primul plan viata fizica iar a doua moralitatea si desavirsirea caracterului conduita etc
legat de sufletele mortilor probabil mai intii au parte de invierea tuturor mortilor si abia apoi se va trage linie cine sa ramina in viata si cine nu .


04/02/14 09:13

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
E o enigma acolo. De ce sa-i invieze si pe cei ce-i omoara din nou?

_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

05/02/14 23:08

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
E o enigma care ar trebui rezolvata insa e posibil as zice doar daca faci abstractie de cuvintele unuii apostol considerindule lucruri ale copilariei la care treb renuntat la maturitatea intelegerii dupa cum spunea chiar el insusi .
Ori putem face presupuneri insa in toate cazurile ar trebui sa tinem cont de contextele temei atat din NT cit si VT.
Iar din VT nu se intelege ca cineva este ridicat la cer ci ca cerul vine la noi si ca insusi Dumnezeu
ne va pastori atit religios cit si politic facind simultan sau succesiv atit o sortare calitativa a populatiei care sa ramina in viata cit si un nou legamint aducind vremuri noi pline de profunzime spirituala interioara o religie unica posibil comprehensiva dar obligatorie cit si o noua oranduire fara clase sociale antagonice si fara armate sau razboi.
Cu posibilitatea venirii intrupate a doua mari veniri divine intre care una fiind Cel Preainalt numit uneori
Savaot
Cel vechi de zile sau
Domnul Dumnezeu.
Cineva
sau tronul si izvorul din care purcede Duhul Sfintt si copacul pt
vindecarea neamurilor.
Chiparos.

Ultima modificare de mihai33 (06/02/14 12:07)


06/02/14 10:08

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
In ecuatie legat de invierea mortilor avem mai multe enunturi .
Nu invie toti deodata ci fiecare in dreptul cetei lui cu posibila legatura simbolica cu ceata armata a cite unei semintii care se prezentau cite una pe luna in fata regelui.
Invierea este pentru judecata la judecata
Invierea are loc la venirea lui Isus
Invierea are loc mai intai inaintea rascumpararii celor 144000.
Judecata incepe cind ingerul din Ap.14.6-7 o anunta catre toate popoarele avind si de oropovaduit o evanghelie vesnica adica o veste buna definitiva.
Aceasta propovaduire de la inceputul Judecatii este semnul.unui sfirsit si totodata semn al venirii lui Isus in matei 24 anterior semnului incetarii ofrandei simultan cu cel al razboiului din Luca 21.
Din Vt vedem ca la inceputul Judecatii Dumnezeu anunta cheama popoarele sa intre la judecata Is.3.14-15 rosteste judecatile sale in ochii tuturor popoarelor incepind cu cele asupra lui Israel cel mai probabil la inceputul razboiului
razboi in care se va implica personal.  fiind la fel provocat personal aratindu.se impotriva lui gog cu putina
intaritare ...
razboi care se pare e cel promis cu asiria pt vremhrile din.urma sau cu adevarat cel cu gog si neamurile care acum.acopera aria islamica si incheiat cu catastrofe naturale
Daca invierea are loc mai intai si la venirea lui Isus atunci si venirea Sa are loc mai intai insa deocamdata doar sub forma venirii ca streua diminetii vazuta de putini o eventuala venire anonima care se va arata abia ulterioor cu sfintii dupa semnele venirii.
Prima inviere sugereaza ca exista si urmatoarea sau urmatoarele referinduse la o perioada limitata ca timp. Iar ceilalti din invierile succesive ar veni dupa miile de ani cind va fi iar un scenariu cu gog si alta subinteleasa judecata asa incit ecclesiastul are dreptate spunind ca ce a fost va mai fi dar ca lumea uita ca a mai fost.
.totalitatea inviatilor pt judecata vor ramine prezenti pe timpul incetarii ofrandei neinrupte fin.locasul sfint dar sfint pt crestini nu pt mozaici fiind vazuta de crestinii din iudeea.
Participa la vremurile razboiului si a urgiei celor 3 zile de intuneric ca penultim semn cit si la venirea lui Isus cumva pe nori ca sa se arate cu sfintii .
Daca la urgia cu coloanele ei de fum vulcanic vor fu pierit o.treime din oameni ei bine la ziua infricoosatoare a venirii lui Isus ..multi se vor speria de chipul sau schimonosit si fara de asemanare cu oamenii crezind ca fiara ..ei bine va incepe o perioada de injumatatire a populatiei prin.morti subite acel din doi unul.va fi luat si altul.lasat injumatatire justitiara care va face sa moara si partea din diaspora evreiasca care nu va fi adusa in granite.

Cei care vor supravietui sfinti se vor numi iar pacatosii vor muri ca nu mai vada fata celui Preainalt  si sa nu savirseasca rautati in.pamintul.celor sfinti .
Cuvintul.de fond este propovaduire convertire aflarea lui Dumnezeu
unire religioasa obligata coercitiv prin lipsa ploii .
Cei sfinti vor ramine in viata si vor trebui sa astepte mai intai cele 1290 de la pustiirea bisericii din ierusalim cind probabil injumatatirea se va incheia si apoi pina la 1335 cind epoca incercarilor adamice progresiv accentuate se va opri lasind loc noului legamint cind valul de iluzie al incercarilir grele care acoperea toate popoarele va fi dat la o.parte la trimbita ultimului inger justitiar cind incepe in toata puterea cuvintului imparatia sfintilor noua oranduire binecuvintata destinata accelerarii sfintirii numita vremurile frumoase promise a veni.pe pamint
sfintire si curatie prin care vom fi vesnic cu Hristos .
In a 1335 zi vom fi cu totii schimbati datorita ridicarii incercarilor .in acel.moment cei ramasi nu vor mai avea nevoie de rau pt invatarea discernerii intelepte ci vom invata din.trairi curate si exemple pozutive .
Mia sau miile de ani sint suficiente pt obtinerea desavarsirii hristice potentiale in mai.multe invieri succesive simbolizate ca prima inviere.
Legamintul din saptamina pustiirii fiind doar unul.din.valurile de convertire cind probabil vor veni in noua religie evreii din iudeea si imediat cei din Ierusalim urmind ca restul.sa vina in alte valuri intre care cel.principal la urgie.


06/02/14 11:44

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

mihai33 a scris:

E o enigma care ar trebui rezolvata insa e posibil as zice doar daca faci abstractie de cuvintele unuii apostol considerindule lucruri ale copilariei la care treb renuntat la maturitatea intelegerii dupa cum spunea chiar el insusi .
Ori putem face presupuneri insa in toate cazurile ar trebui sa tinem cont...

Ei, asta e problemna ca pornesti de la presupuneri.
Daca schimbam baza si pornim de la "este scris...", nu mai mergem pe presupuneri si imaginatie.
Asta-i problema: prea multe presupuneri si prea putin Adevar.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

06/02/14 15:23

   
JustinTime
membru

Locatie: Herning, Danemarca
Inregistat: 13/11/12

Old a scris:

Daca schimbam baza si pornim de la "este scris...", nu mai mergem pe presupuneri si imaginatie.


Tot presupui că ceea ce e scris e adevărat.


06/02/14 20:12

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Presupunerile de care vb se refera la interpretarea diferita si integrata a ceea ce este scris . Prob.ca ar fi treuit sa pun ghilimele pe ici pe colo pe unde am mai citat din ceea ce este scris si unde nu e citat exact sa dau versetul .insa nu le pot da cu copy paste ci doar numele.
Am crezut ca exista o cunoastere suficienta a cripturii incit nu mai e nevoie de citate si versete contexte chiar la fiecare pas . Putem relua pe bucatele aducind contextele exacte da.
Presupumere este interpretarea luat individual a versetului cu intimpinarea pe norii cerului la modul literal trupeste fara a lua in calcul intregul context profetic VT NT .
Destul ca avem lasata o cunoastere "in parte" dupa cum spunea apostolul Pavel  dar noi inca o credem deplina in tot adevarul fara sa precizam care sint lucrurile copilariei la care am renuntat.
Adventistii in dogma considera ca majoritatea profetilor VT au fost de rezerva doar si ca nu se mai aplica pt ca ar fi fost pe undeva o conditionalitate neimplinita la timpul  presupus de ei asa incit in schema de interpretare promisiunea lui Isus referitoare la vremurile frumoase promise a veni pe pamint e vazuta ca referire nu la pamint ci la cer la care se adauga depopularea completa a pamintului timp de o mie de ani
deasemenea sa renuntat si la cap 21 luca pe motiv ca are prea multe diferente fata de marcu 13 si matei 24 in loc sa fie luate laolalta  integrat
Apoi mai consideta ce vremurile din urma au inceput imediat dupa Isus asa incit si razboiul cu gog ar fi fost cel din anul saptezeci desi o seama de elemente profetice nu concorda exact .
Mai intai popoarele care il insotesc pe gog nu se afla in aria de acoperire a imperiului roman cuceritor .
Apoi cutremurarea oamenilor de pe toata fata pamintului e considerata doar una psihologica iar ploaia de pietre de foc si pucioasa nu explozii vulcanice justitiare din partea lui Dumnezeu ci doar o presupusa  bataie cu proiectile incendiare care oricum nu a adus victoria pt ca ocupatia ierusalimului a mai durat inca trei ani.
Sa zicem ca arderea sapte ani a armelor inamicului ar fi arderea padurii de cruci de rastignire insa anul de adunare a mortilor din tara nu poate fi explicat pt ca morti au fost doar in.ierusalim iar daca au fost si in tara nu au fost atit de multi incit sa necesite un an de zile.
A fost intradevar inainte de saptezeci si un atac cu devastarea templului din zona araba in lipsa trupelor ierusalimului dar a fost si nocturn surpriza si fara prea multe victime scurt si strict in ierusalim.
deci aici lipsesc si armele arse sapte ani si adunarea mortilor un an din tara.
Apoi in matei24 acel "indata dupa acele zile" dupa care vine urgia justitiara nu e interpretat ca imediat succesiv ci dupa o durata nelimitata pt ca la Dumnezeu un an e ca o zi asa incit si referirea la inflorirea smochinului nu ar avea indiciu temporal decit legat de ultimul semn si nu de cele de dupa anuntarea sfirsitului si inceputul judecatii . Sfirsit insa al asteptarii fiindca daca se sfurseste lumea cui mai propovaduiesti evanghelia Imparatiei ? De ce ar mai fi necesara ?
De ce trebuie sa invie mortii ?
De ce invierea alesilor se numeste Prima?
Cum de martirii mucenicii care au murit pt Hristos scapa de judecata si chiar judeca de pe scaunele de judecata ?
oare moartea trupeasca sa fie un criteriu dupa care sint facuti desavirsiti inainte de judecata?

Ultima modificare de mihai33 (07/02/14 09:58)


07/02/14 09:48

   
Oblio
membru

Inregistat: 03/10/10
Pana una alta... in materie de profetii  BIBLIA este reperul de referinta la care se poate raporta cineva. Este singura sursa care prezinta garantia ca ce sta scris se va implini. Prin urmare, orice alta pretinsa profetie care s-ar contrazice celor biblice e limpede ca-i falsa. Nu zic ca nu mai pot apare si alte profetii netangente sau in completarea celor existente .

Tind sa cred insa ca, ceea ce mai urmeaza sa se implineasca ar putea sa ne surprinda prin felul in care se va face. De multe ori implinirea profetiilor sunt observate/percepute de om nu in timpul derularii lor ci constientizate abia dupa. De aceea e greu sa poti delimita ce se contrazice si ce nu cu ce sta scris in Biblie. Dar sunt si oameni alesi in stare sa priceapa tainele lui Dumnezeu.


_______________________________________
“Domnul nu se uita la ce se uita omul; omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima.” 1 Samuel 16:7.

07/02/14 10:45

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Legat de succesiunea imediata intre razboi si urgie ea mai este prezenta si in Ier.23 in legatura cu contestarea lor ca iminente de catre falsii profeti "Va fi pace". "Nu va fi nimic" insa ei vor vedea limpede in zilele ce vor veni.

In Apocalipsa mentionarea perioadei milenare si a viitorului razboi cu gog de dupa interval poate fi vazuta ca o paranteza in discurs . Dupa care revine cu aruncarea in iazul.de foc a iadului si a locuintei mortilor care inseamna desfiintarea lor din punctul.nostru de vedere adica
moartea desfiintata inseamna disparitia bolilor mortale mortii premature si a razboaielor crimelor er
Iadul desfiintat inseamna desfiintarea imncercarilor a pacatelor a suferintei si a starii de decadere .
Locuinta mortilor desfiintata ne apare ca imposibilitate de a mai comunica cu mortii ca parte a ridicarii pacatelor si incercarilor de pe pamint.
In VT scrie ca toti mortii ca suflete au parte de o curatire. Deci eil oricum.o duceau mai bine ca noi.

E posibil ca in realitate sa existe o inlantuire de invieri din timp in timp fiecare in dreptul cetei lui ..cu referire la cetele armate a fiecarei semintii care se prezenta in fata imparatului cite una pe rind in fiecare luna asa incit ..invierea are loc succesiv in toate lunile si implicit zodiile anului .
Daca vor incepe evenimente justitiare fara sa vedem aprox trei sute de miliarde de oameni aparuti intrun.interval inseamna ca invierea a fost deja facuta prin.reincarnare .
Semne ale Judecati
anuntarea ei de catre ingerul.din Ap.14.6-7 cel.care are de propovaduit o evanghelie
alte seme din cele ce vestec venirea lui Iisus
alte elemente biblice
Scoaterea Chivotului Legii din pestera conf .2 Macab.2.4-8
Val de pocainta si convertiri in urma propovaduirii evangheliei .
Contestari si tulburari teologice legate de iminenta evenimentelor anuntate.
Scindari in sinul unor biserici sau schimbarea doctrinelor.
aici scindarea catolicitatii ar fi despartirea in trei a orasului babilon

Ultima modificare de mihai33 (07/02/14 20:34)


07/02/14 20:00

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

mihai33 a scris:

Presupunerile de care vb se refera la interpretarea diferita si integrata a ceea ce este scris...Am crezut ca exista o cunoastere suficienta a cripturii incit nu mai e nevoie de citate si versete contexte chiar la fiecare pas .

Chiar daca este cunoastere a Scripturii, nu stim ce vrei sa comunici. Mai ales ca nu spui numai din Scripturile canonice ci, dupa cate imi amintesc ai mai zis cate ceva si din apocrifa si chiar si din alte oracole. De asta este bine sa fii explicit, dar pe cat posibil concis ca ideile ce le propui sa poata fi urmarite.
Multumesc de intelegere.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

08/02/14 22:36

   
mihai33
membru

Locatie: constanta
Inregistat: 25/06/10
Topicul e inceput cu autenticitatea textului scripturii plecind de la un clip as zice mai degraba publicitar pt ca nu da amanunte tragind o concluzie exegetica care imi pare prea generala.
Daca ar fi tragem concluzia
si noi la fel de generala am zice ca scriptura are o exactitate de 95 la suta pe care o putem aproxima la o suta fara sa stim exact care sint diferentele pe care treb sa le stie doar cercetatorii teologi care nu divulga nici textele originale nici amanuntele cercetarii .
Intro vreme textele computerizate pe masura ce erau finalizate elecfronic erau postate pe un site public liber pt a fi studiate insa ulterior accesul la paginile cu documente a fost restrictionat doar pt anumite categorii de cercetatori teologi detinatori de parola de acces data pe cale ierarhica
Personal acum vreo 5 ani am.vazut la Descovery un reportaj din laboratorul cu un interviu al unui membru din conducerea echipei de cercetatori evrei care detin originalele de la Qumran care erau in curs de lucru. El a spus ca echipa isi rezerva secretizarea unui document profetic care prin continjt ar tulbura prea devreme lumea religioasa dar ca va fi facut public cind profetia se va implini nedorind sa isi asume o mare tulburare inainte de vreme.
Un alt sef al echipei dupa incheierea computerizarii a afirmat public ca su fost predate cercetatorilor toate  documentele. Fara a preciza sau recunoaste ca ar fi fost ceva sectetizat .
Aici ar fi foua posibilitati din care a doua ar fi ca unele semantici redau alt sens interpretativ exegetic in legatura probabil tot cu evenimente viitoare texte similare sau diferite ca continut teologic.
In legatura cu NT e o discutie mai complicata care ar putea fi dezbatuta sub toate valentele pina la capat tocmai de cercetatorii teologi care daca ar face dezvaluiri ar fi caterisiti.
Desi unii in discutii particulare vorbesc in anturaj de incredere iar apoi mai exista cercetatori si in alte denominatiuni care la fel vb in cerc restrins avind legaturi de colaborare cu cei fie ortodocsi fie catolici si acces la multe documente rezervate lor.
Unele lucruri sint mai usor de contraverificat de ex faptul ca NT actual nu este intocmai cu versiunea de la Niceea . Acel sinod a decretat ca find eretice toate celelalte peste o suta de texte intre care si Apocalipsa.
Textele epistolelor lui CLEment sint de la bun inceput tainuite mirenilor "cele doua epistole si orinduirile facute cunoscute voua episcopilor in opt carti prin mine CLIment care nu trebuiesc a fi date in vileag intre toti din pricina lucrurilor tainice dintr.insele". Canonul 85 apostolic.


14/02/14 12:51

   
Pagini: 1 ... 3 4 5 6 7    



Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori
felicitari electronice mesaj inviere felicitari sfintele pasti felicitare online pentru pasti felicitari crestine cu mesaj din Biblie felicitare cu mesaj de inviere felicitare cu mesaj de inviere felicitare crestina verset biblic inviere
Mergeti la
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson




© 2005-2018 TANARCRESTIN.net